Een uitnodiging aan de doelgroep
PharmaPartners gelooft in samenwerking. Daarom nodigen we apotheekhoudende huisartsen uit om actief met ons mee te denken. Wat heeft u nodig? Waar loopt u tegenaan? Wat kan beter?
In de komende maanden organiseren we een landelijke/regio bijeenkomst waar kennis gedeeld wordt, en waar we vooral ook willen luisteren. Want alleen samen kunnen we zorgen dat de systemen echt ondersteunend zijn.
En dat is uiteindelijk waar het om draait: software die helpt om zorg te verlenen, in plaats van die in de weg te staan.
Wat merken de apotheekhoudende huisartsen hiervan?
Eén speciaal telefoonnummer voor vragen over Medicom én Pharmacom. 088 688 88 01
Een vast aanspreekpunt met kennis van zaken.
Actieve feedbackmomenten, zoals structurele overlegmomenten, klantgesprekken en enquêtes.
Doorontwikkeling van functionaliteiten specifiek voor deze doelgroep.
Opleidingen en trainingen afgestemd op gecombineerde praktijkvoering.
Landelijke bijeenkomsten om kennis te delen én op te doen.
De focus ligt op ondersteuning die bijdraagt aan minder administratieve belasting en meer ruimte voor zorgverlening.
“Er is zó veel mogelijk met onze software,” zegt Stephen. “Maar vaak weten klanten niet alles wat erin zit. Als wij hen beter begeleiden, kunnen zij efficiënter werken. Uiteindelijk komt dat de patiënt direct ten goede.”
Onze belofte
PharmaPartners is de enige HIS/AIS-leverancier die expliciet voor deze doelgroep kiest. Niet omdat het makkelijk is, maar omdat we erin geloven. Omdat we weten dat het waardevol is. Omdat we vinden dat deze groep het verdient.
En die keuze is geen proefballon. Het is een belofte.
Het team breidt nog verder uit: idealiter komen er twee extra customer care collega’s bij en daarnaast ook een developer en business analist. Implementaties worden momenteel nog ondersteund vanuit de bestaande business units, maar dit zal op termijn volledig binnen dit team komen te liggen.
Om onze belofte waar te maken, stelt PharmaPartners een nieuw team samen dat zich volledig richt op de apotheekhoudende huisarts.
Maak kennis met het nieuwe team
Davina – Manager Sales & Marketing
Richt zich als eindverantwoordelijke op de strategische en tactische lijnen. Verantwoordelijk voor de relatie met de klant, bijeenkomsten, en doorvertaling naar trainingen en portalen. “We beginnen klein, maar daardoor zijn we overal bij betrokken en weten we precies wat er speelt.”
Stephen – Customer Care Consultant
Eerste aanspreekpunt voor klanten. Signaleert behoeftes, denkt mee over technische oplossingen, en is ook betrokken bij implementaties van nieuwe praktijken. “Ik vind het mooi dat ik de brug kan vormen tussen de klant en onze interne teams. Wat speelt er bij deze doelgroep? Hoe kunnen we processen verbeteren? Dat ga ik samen met hen verkennen.”
Jorrit – Team Lead Portfolio
Vervult een belangrijke rol in het in kaart brengen van wat er qua capaciteit en investering mogelijk is in ontwikkelingen voor apotheekhoudende huisartsen. “Met specifieke ontwikkelingen voor deze doelgroep kunnen we hen blij maken. Daarnaast profiteren ze natuurlijk ook aan de reguliere ontwikkelingen die binnen Medicom en Pharmacom worden gedaan.”
Een kleine doelgroep, met groot belang
De groep apotheekhoudende huisartsen is relatief klein, en in de meeste gevallen actief in landelijke buitengebieden. Juist daar is de behoefte aan toegankelijke eerstelijnszorg groot. De huisarts en apotheek zijn hier vaak de spil van de zorg.
PharmaPartners kiest er bewust voor om deze doelgroep te ondersteunen, ook al zijn ze in aantal kleiner dan de reguliere huisartsen of apotheken. Waar andere softwareleveranciers de aandacht laten verslappen, maken wij juist ruimte voor vernieuwing.
“We willen ervoor zorgen dat zorg voor iedereen dichtbij blijft”, vertelt Davina. “Juist in buitengebieden moet de combinatie van farmacie en huisartsenzorg goed kunnen blijven functioneren. Zonder onnodige administratieve belasting. Dat vraagt om systemen die slim en efficiënt werken, en die meebewegen met de behoeften in de dagelijkse praktijk”.
Jorrit Bezaan, Team Lead Portfolio, wijst op de specifieke wensen die onder apotheekhoudende huisartsen spelen: “Doordat we nu onafhankelijk van de business units Farmacie en Huisartsenzorg kunnen opereren, hebben we meer focus op de behoeften van de apotheekhoudende huisarts. Daarin onderzoeken we welke ontwikkelingen voor hen echt meerwaarde bieden. Denk bijvoorbeeld aan het schakelen tussen Medicom en Pharmacom in de juiste patiëntcontext.”
Waarom nú deze focus?
De keuze om juist nu extra aandacht te besteden aan apotheekhoudende huisartsen komt voort uit jarenlange ervaringen. Door PharmaPartners’ splitsing in business units voor apotheken en huisartsen verliep het contact tussen apotheekhoudende huisartsen en PharmaPartners niet altijd even efficiënt. Vragen over Medicom via de ene lijn, vragen over Pharmacom via de andere lijn. Dat moet en kan beter.
“Veel van deze klanten kregen een kastje-muur-gevoel”, vertelt Stephen Tjin, Customer Care Consultant. “Dit willen we doorbreken. Daarom introduceren we een eigen telefoonnummer waar apotheekhoudende huisartsen met álle vragen terechtkunnen. Met vaste aanspreekpunten hopen we hen zo optimaal mogelijk van dienst te zijn.”
Davina vult aan: “We bedienen momenteel al meer dan 100 apotheekhoudende huisartsen en verwachten verdere groei. De groep reageert enthousiast als ze horen dat er nu écht aandacht voor hen komt.”

Ga naar vorige
Ga naar volgende
PharmaPartners kiest bewust voor deze unieke doelgroep
AHHA
Focus op apotheekhoudende huisartsen krijgt steeds meer vorm
De ondersteuning van apotheekhoudende huisartsen heeft recent een mooie stap voorwaarts gezet. Ons team is uitgebreid met een tweede Customer Care Business Analist. Daarmee kunnen we onze klanten nóg gerichter ondersteunen bij de uitdagingen en kansen binnen hun praktijkvoering.
We willen iedereen die heeft deelgenomen aan onze enquête hartelijk bedanken. Met een indrukwekkende respons van 58% zijn we bijzonder verheugd over alle waardevolle feedback die we hebben mogen ontvangen. Deze betrokkenheid onderstreept de sterke samenwerking die we samen opbouwen – iets waar we ontzettend dankbaar voor zijn.
Uit de analyse van de enquête komt naar voren dat de wensen op softwaregebied verrassend evenwichtig verdeeld zijn: ongeveer 50% van de input is AIS-gerelateerd (Apotheek Informatie Systeem) en 50% HIS-gerelateerd (Huisarts Informatie Systeem). Toeval of niet – het onderstreept in ieder geval de unieke combinatie van beide disciplines binnen uw praktijk en de noodzaak van een geïntegreerde benadering in onze ondersteuning.
We zitten niet stil. Uit de enquête hebben we duidelijke en bruikbare input opgehaald, en op maar liefst 14 onderdelen verwachten we u binnenkort al positief te kunnen informeren. Wat ons extra motiveert: veel van de wensen die u heeft aangegeven, kunnen we nu al ondersteunen met bestaande functionaliteiten in onze software.
Door actief te luisteren en gericht te analyseren, helpen we u bij het maken van efficiency-slagen in uw werkprocessen, zodat u meer tijd overhoudt voor de zorg aan uw patiënten. De verbeteracties die we nu inzetten, zijn daar direct op gericht.
Ook aan de bereikbaarheid is gewerkt: het nieuwe telefoonnummer 088 - 688 8801, in combinatie met optie ‘0’ in het keuzemenu, wordt inmiddels veelvuldig gebruikt. Hierdoor kunnen we klanten sneller en doeltreffender helpen.
Het doet ons deugd dat ook de NPS-score (Net Promoter Score) een positieve ontwikkeling laat zien. Dit betekent dat de tevredenheid onder onze klanten groeit – een belangrijke bevestiging dat de gekozen focus op deze specifieke doelgroep bijdraagt aan betere dienstverlening.
Daarnaast bereiden we nieuwe trainingen en webinars voor waarin we u meenemen in de nieuwste mogelijkheden binnen Medicom, Pharmacom en onze eHealth-oplossingen voor uw patiënten.
Tot slot: houd uw mailbox goed in de gaten! Begin oktober organiseren we regionale bijeenkomsten waar we graag verder met u in gesprek gaan.
Apotheekhoudende huisartsen zijn niet simpelweg een huisartsenpraktijk met een apotheek erbij. Het is een unieke praktijkvorm met eigen werkprocessen, uitdagingen en wensen. Juist daarom kiest PharmaPartners er nu voor om deze groep voortaan te benaderen als aparte doelgroep; met specifieke ondersteuning en een duidelijke contactlijn.
“We willen dat de apotheekhoudende huisartsen zich echt gezien voelen”, zegt Davina van Rijswijk, Manager Sales & Marketing. “Dat begint met erkenning.”
Al jaren maken apotheekhoudende huisartsen gebruik van ons complete softwarepakket met gedeelde database: Medicom als huisartsinformatiesysteem (HIS), Pharmacom als apotheekinformatiesysteem (AIS) en MijnGezondheid.net en/of de MedGemak app als patiëntenportaal. Vanaf januari hebben we specifieke focus op deze klantgroep.

Davina van Rijswijk
Manager sales & marketing

E: davina.van.rijswijk@pharmapartners.nl
T: 06-29429932

Onze belofte
PharmaPartners is de enige HIS/AIS-leverancier die expliciet voor deze doelgroep kiest. Niet omdat het makkelijk is, maar omdat we erin geloven. Omdat we weten dat het waardevol is. Omdat we vinden dat deze groep het verdient.
En die keuze is geen proefballon. Het is een belofte.
Een uitnodiging aan de doelgroep
PharmaPartners gelooft in samenwerking. Daarom nodigen we apotheekhoudende huisartsen uit om actief met ons mee te denken. Wat heeft u nodig? Waar loopt u tegenaan? Wat kan beter?
In de komende maanden organiseren we een landelijke/regio bijeenkomst waar kennis gedeeld wordt, en waar we vooral ook willen luisteren. Want alleen samen kunnen we zorgen dat de systemen echt ondersteunend zijn.
En dat is uiteindelijk waar het om draait: software die helpt om zorg te verlenen, in plaats van die in de weg te staan.
Wat merken de apotheekhoudende huisartsen hiervan?
Eén speciaal telefoonnummer voor vragen over Medicom én Pharmacom. 088 688 88 01
Een vast aanspreekpunt met kennis van zaken.
Actieve feedbackmomenten, zoals structurele overlegmomenten, klantgesprekken en enquêtes.
Doorontwikkeling van functionaliteiten specifiek voor deze doelgroep.
Opleidingen en trainingen afgestemd op gecombineerde praktijkvoering.
Landelijke bijeenkomsten om kennis te delen én op te doen.
De focus ligt op ondersteuning die bijdraagt aan minder administratieve belasting en meer ruimte voor zorgverlening.
“Er is zó veel mogelijk met onze software,” zegt Stephen. “Maar vaak weten klanten niet alles wat erin zit. Als wij hen beter begeleiden, kunnen zij efficiënter werken. Uiteindelijk komt dat de patiënt direct ten goede.”
Het team breidt nog verder uit: idealiter komen er twee extra customer care collega’s bij en daarnaast ook een developer en business analist. Implementaties worden momenteel nog ondersteund vanuit de bestaande business units, maar dit zal op termijn volledig binnen dit team komen te liggen.
Jorrit – Team Lead Portfolio
Vervult een belangrijke rol in het in kaart brengen van wat er qua capaciteit en investering mogelijk is in ontwikkelingen voor apotheekhoudende huisartsen. “Met specifieke ontwikkelingen voor deze doelgroep kunnen we hen blij maken. Daarnaast profiteren ze natuurlijk ook aan de reguliere ontwikkelingen die binnen Medicom en Pharmacom worden gedaan.”
Een kleine doelgroep, met groot belang
De groep apotheekhoudende huisartsen is relatief klein, en in de meeste gevallen actief in landelijke buitengebieden. Juist daar is de behoefte aan toegankelijke eerstelijnszorg groot. De huisarts en apotheek zijn hier vaak de spil van de zorg.
PharmaPartners kiest er bewust voor om deze doelgroep te ondersteunen, ook al zijn ze in aantal kleiner dan de reguliere huisartsen of apotheken. Waar andere softwareleveranciers de aandacht laten verslappen, maken wij juist ruimte voor vernieuwing.
“We willen ervoor zorgen dat zorg voor iedereen dichtbij blijft”, vertelt Davina. “Juist in buitengebieden moet de combinatie van farmacie en huisartsenzorg goed kunnen blijven functioneren. Zonder onnodige administratieve belasting. Dat vraagt om systemen die slim en efficiënt werken, en die meebewegen met de behoeften in de dagelijkse praktijk”.
Jorrit Bezaan, Team Lead Portfolio, wijst op de specifieke wensen die onder apotheekhoudende huisartsen spelen: “Doordat we nu onafhankelijk van de business units Farmacie en Huisartsenzorg kunnen opereren, hebben we meer focus op de behoeften van de apotheekhoudende huisarts. Daarin onderzoeken we welke ontwikkelingen voor hen echt meerwaarde bieden. Denk bijvoorbeeld aan het schakelen tussen Medicom en Pharmacom in de juiste patiëntcontext.”
Om onze belofte waar te maken, stelt PharmaPartners een nieuw team samen dat zich volledig richt op de apotheekhoudende huisarts.
Maak kennis met het nieuwe team
Waarom nú deze focus?
De keuze om juist nu extra aandacht te besteden aan apotheekhoudende huisartsen komt voort uit jarenlange ervaringen. Door PharmaPartners’ splitsing in business units voor apotheken en huisartsen verliep het contact tussen apotheekhoudende huisartsen en PharmaPartners niet altijd even efficiënt. Vragen over Medicom via de ene lijn, vragen over Pharmacom via de andere lijn. Dat moet en kan beter.
“Veel van deze klanten kregen een kastje-muur-gevoel”, vertelt Stephen Tjin, Customer Care Consultant. “Dit willen we doorbreken. Daarom introduceren we een eigen telefoonnummer waar apotheekhoudende huisartsen met álle vragen terechtkunnen. Met vaste aanspreekpunten hopen we hen zo optimaal mogelijk van dienst te zijn.”
Davina vult aan: “We bedienen momenteel al meer dan 100 apotheekhoudende huisartsen en verwachten verdere groei. De groep reageert enthousiast als ze horen dat er nu écht aandacht voor hen komt.”
Apotheekhoudende huisartsen zijn niet simpelweg een huisartsenpraktijk met een apotheek erbij. Het is een unieke praktijkvorm met eigen werkprocessen, uitdagingen en wensen. Juist daarom kiest PharmaPartners er nu voor om deze groep voortaan te benaderen als aparte doelgroep; met specifieke ondersteuning en een duidelijke contactlijn.
“We willen dat de apotheekhoudende huisartsen zich echt gezien voelen”, zegt Davina van Rijswijk, Manager Sales & Marketing. “Dat begint met erkenning.”

Davina van Rijswijk
Manager sales & marketing

E: davina.van.rijswijk@pharmapartners.nl
T: 06-29429932
Stephen – Customer Care Consultant
Eerste aanspreekpunt voor klanten. Signaleert behoeftes, denkt mee over technische oplossingen, en is ook betrokken bij implementaties van nieuwe praktijken. “Ik vind het mooi dat ik de brug kan vormen tussen de klant en onze interne teams. Wat speelt er bij deze doelgroep? Hoe kunnen we processen verbeteren? Dat ga ik samen met hen verkennen.”
Al jaren maken apotheekhoudende huisartsen gebruik van ons complete softwarepakket met gedeelde database: Medicom als huisartsinformatiesysteem (HIS), Pharmacom als apotheekinformatiesysteem (AIS) en MijnGezondheid.net en/of de MedGemak app als patiëntenportaal. Vanaf januari hebben we specifieke focus op deze klantgroep.
Davina – Manager Sales & Marketing
Richt zich als eindverantwoordelijke op de strategische en tactische lijnen. Verantwoordelijk voor de relatie met de klant, bijeenkomsten, en doorvertaling naar trainingen en portalen. “We beginnen klein, maar daardoor zijn we overal bij betrokken en weten we precies wat er speelt.”
PharmaPartners kiest bewust voor deze unieke doelgroep
AHHA