Het telefonisch contact tussen de apotheek en de huisarts neemt af, doordat de huisarts nu direct kan inzien wat hij/zij wel of niet kan voorschrijven.

Op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen rondom dit onderwerp? Ga naar onze Roadmap pagina en sla deze op onder uw favorieten.

Meerwaarde voor de huisarts, apotheek en patiënt

terug naar het overzicht

Optimaal Voorschrijven

Animatievideo

Graag delen we onze nieuwe animatievideo met u! In deze video presenteren we kort onze visie en strategie voor de toekomst van zorg én maakt u kennis met onze nieuwe huisstijl. Bekijk de video en ontdek hoe wij, met “Oog voor de mens, zicht op techniek”, bouwen aan de zorg van morgen!

Neem gerust contact met ons op via de onderstaande button.

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden en komen zo

snel mogelijk bij u terug!

 

Heeft u vragen over onze nieuwe visie en strategie?

De vergrijzing is een van de hoofdoorzaken die een groeiend personeelstekort in de zorg veroorzaakt. Tegelijkertijd zorgt de combinatie van een langer leven en verbeterde behandelmethoden voor een grotere druk op de zorgsector. Daar bovenop komt de stijgende vraag naar chronische zorg, terwijl financiële middelen beperkt zijn.

 

Artikel over visie

Betere Zorg Door Regionaal Informatie Delen

In deze zesdelige podcastserie van PharmaPartners bespreken we onze visie over de toekomst van de eerstelijnszorg. We laten zien waarom regionale zorgverleners intensiever moeten samenwerken en gaan in gesprek met verschillende experts die hier hun mening over geven. Ons doel? Efficiënte, betaalbare en toegankelijke zorg voor iedereen. Luister mee en ontdek hoe wij, samen met onze partners en specialisten, werken aan een technologisch netwerk voor de eerste- en tweedelijnszorg. Innovatie in dienst van de patiënt.

Deze podcast biedt waardevolle inzichten en inspirerende verhalen voor zorgprofessionals, patiënten, en iedereen die geïnteresseerd is in de gezondheidszorg.

Voeg ons kanaal toe aan uw favorieten en blijf op de hoogte!

De visie van PharmaPartners op de toekomst van de eerstelijnszorg

Oog voor de mens, zicht op techniek

Podcast aflevering

LinkedIn

Blijf op de hoogte van de laatste updates rondom onze strategie, visie en nieuwe huisstijl! Volg PharmaPartners op LinkedIn en blijf op de hoogte van belangrijke informatie en ontwikkelingen die de zorg van morgen vormgeven. Samen bouwen we aan een betere toekomst! Klik op de link en sluit je aan bij onze community.

PROBLEEMSTELLING
De huisarts is tijdens het voorschrijven niet op de hoogte of het voorgeschreven medicijn beschikbaar is. Dit leidt tot herhaaldelijk contact tussen de apotheek en de huisarts, om af te stemmen welk middel wordt voorgeschreven. Dit proces kost voor zowel de huisartsenpraktijk als voor de apotheek dagelijks veel tijd.

OPLOSSING
Wanneer de apotheek is aangesloten bij Mosadex, wordt de voorraadstatus van voor te schrijven middelen getoond in het voorschrijfproces. Door deze logistieke informatie te tonen, weet de huisarts welke middelen beschikbaar zijn of niet. Daarnaast is het mogelijk om de ICPC-code met de apotheek te delen. Dit is handig in het geval er geen voorraad beschikbaar is, maar de arts toch het middel wil voorschrijven.

Martijn vermolen

Business Analist Innovatie Huisartsenzorg
06 39 51 34 24

Met een sterker geïntegreerde triage, waarvan de uitkomst in het patiëntdossier overgenomen kan worden, kan de huisartsenpraktijk onnodige contacten verminderen, patiënten efficiënter voorzien van antwoorden op zorgvragen en zich beter voorbereiden op consulten.

Meerwaarde voor apotheek, huisarts en patiënt:

ONDERWERP
Triage-integratie in Medicom

UPDATE EIND KWARTAAL 3
Momenteel zitten we in de laatste fase van de ontwikkelingen van Triage-integratie. We streven ernaar om in november/december te starten met de groep pilotklanten.

OPLOSSING
In 2024 wordt slimme, digitale triage sterker geïntegreerd in MijnGezondheid.net en MedGemak. Daarnaast maken we het in 2024 mogelijk om de triage-informatie vanuit de patiënt over te nemen in het patiëntdossier in Medicom.

PROBLEEMSTELLING
Voordat patiënten een afspraak maken of eConsult versturen, kunnen ze sinds kort via MijnGezondheid.net en MedGemak eerst triage digitaal doorlopen. Echter wordt hier op dit moment nog onvoldoende gebruikt van gemaakt. Eén van de redenen hiervoor is dat triage nog te vrijblijvend is. Daarnaast is het op dit moment is het nog niet mogelijk om de uitkomst van triage in MijnGezondheid.net en MedGemak in Medicom te zien.

Triage