De eerste stappen zijn gezet!

 

 

U heeft kennis gemaakt met uw consultant en informatie over de begeleiding gekregen. Wij proberen zo veel mogelijk werk voor u uit handen te nemen, maar wij hebben hier wel uw input voor nodig. Hier een aantal punten die u op dit moment al kunt oppakken.

 

Uw consultant plant tijdens de intake ook verschillende momenten met u in om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Tijdens deze contactmomenten heeft u uiteraard de mogelijkheid om vragen te stellen of dieper op bepaalde punten in te gaan.

10 weken voor de start

U staat aan het begin van het migratietraject naar Pharmacom. Wat kunt u verwachten gedurende dit traject en wat moet u hiervoor regelen? Wij leggen het u stapsgewijs uit.

Migratietraject

Pharmacom

Samen met uw consultant evalueert u de overstap naar Pharmacom. Mochten er nog vragen of problemen zijn die te maken hebben met de conversie, kunt u hiervoor altijd bij uw consultant terecht.

 

Vanaf dit moment staan ook onze Customer Support specialisten voor u klaar. Benieuwd hoe u ons kunt bereiken?

Samen met uw consultant en accountmanager blikken we terug op de implementatie. Wij horen graag hoe u de overgang naar Pharmacom heeft ervaren!

5 weken na de start

De eerste weken na de start met Pharmacom vinden er drie online vragensessies plaats met uw consultant om al uw vragen te beantwoorden.

 

Daarnaast zult u ook nog een declaratietraining krijgen. Hier vindt u alle informatie om te declareren vanuit Pharmacom. Het is handig om deze informatie alvast door te lezen voordat u deelneemt aan de training.

 


Uiteraard staan wij ook na de start voor u klaar met vragensessies en een training declareren!

1 week na de start

Hieronder vindt u handige documenten die u kunnen helpen bij de start.

PharmaPartners is twee dagen op locatie om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.

 

Ook uw installatiepartij zal deze dagen op locatie zijn om Pharmacom te installeren, printers te koppelen en andere apparatuur aan te sluiten. Klik hier voor de installatiehandleiding Pharmacom.

 

 

Start met Pharmacom

Het is zo ver, u start met Pharmacom!

Raadpleeg uw consultant voor de specifieke aandachtspunten afgestemd op uw start met Pharmacom.

Ga optimaal voorbereid de laatste week voor de start met Pharmacom in!

1 week voor de start

In deze periode zal de basistraining Pharmacom plaatsvinden. Om het maximale uit de training te halen, kunt u ook zelf aan de slag met verschillende oefenmaterialen. Zoals eerder benoemd heeft uw consultant documenten toegestuurd om te oefenen.


Daarnaast ontvangt u van uw consultant de inloggegevens voor het inloggen in de testomgeving van Pharmacom. Oefen in deze testomgeving en beantwoord de meegestuurde vragen.

Haal het maximale uit de basistraining!

2 weken voor de start

Lever uw baxter instellingen en indeling op tijd aan!

 

 Van uw consultant heeft u een link gekregen om de baxterinstellingen in te vullen. Zorg ervoor dat u deze uiterlijk 3 weken voor de startdatum met Pharmacom inlevert bij uw consultant.


Klik hier voor het formulier.

 

 

3 weken voor de start

Tijd om kennis te maken met Pharmacom!

 Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op het werken met Pharmacom zult u binnenkort een basistraining krijgen. Bovendien stuurt uw consultant ruim voor de basistraining wat documenten om te oefenen.


Samen met de dataspecialist die uw dataconversie uitvoert en uw consultant, vindt er een online gesprek plaats. Zo weet u wat u kunt verwachten van Pharmacom en kunt u zelf uw voorkeuren doorgeven.


Let op! Onze dataspecialist kan pas aan het werk als de eerste proefset aan data binnen is. Zorg dus voor het tijdig tekenen van de exit offerte zoals in de vorige stap benoemd is.

4 weken voor de start

Breng uw huidige AIS leverancier tijdig op de hoogte van de overstap naar Pharmacom!

Zorg voor het opzeggen van het contract met uw huidige AIS leverancier. Vraag ook direct de offerte voor uw exit-bestanden op. Deze bestanden zijn noodzakelijk voor de conversie. Wij plannen een gesprek met u in zodra de eerste bestanden zijn aangeleverd.

 

8 weken voor de start

Vecozo

U dient u aan te melden bij Vecozo en vanuit het Vecozo portaal drie toestemmingsverklaringen in te vullen.

UZI-register & LSP

Bij het wisselen van AIS is het nodig om een nieuw UZI-servercertificaat aan te vragen. Dit certificaat is nodig voor de BSN-koppeling en de eventuele LSP-aansluiting.

Installatiepartij

Controleer tijdig uw interne automatisering en beveiligde internetverbinding. Uw installatiepartij ondersteunt u hier graag bij.

In deze toestemmingsverklaringen machtigt u Pharmacom (PharmaPartners). Dit is onder andere nodig voor de COV controle.

Hier leest u wat een toestemmingsverklaring is. Voor verder informatie kunt u bij Vecozo terecht. 


Voor Pharmacom heeft u verder geen systeemcertificaat nodig dat lokaal geïnstalleerd wordt op uw computer. De functies van Vecozo zijn via een centraal certificaat geïntegreerd door PharmaPartners.


Wilt u actief gebruik gaan maken van het LSP (Landelijk Schakelpunt)? Denkt u er dan aan dat er bij iedere medewerker een UZI-pas geregistreerd dient te worden binnen Pharmacom. Lees hier meer over het aansluiten op het LSP.

 

Neem deze documenten goed door voordat u begint met het bestellen van de passen. Het aanvragen van de UZI-passen dient u zelf te doen via het UZI-register. Indien nodig raadpleeg uw consultant om advies.

 

Bent u op dit moment al actief op het LSP? Dan nemen wij uw huidige opt-ins mee over tijdens de conversie.

 

Let op! Ook het aanvragen van UZI-passen brengt kosten met zich mee. De kosten voor de UZI-passen staan hier vermeld.

 

Let op! Het aanvragen van een nieuw UZI-servercertificaat brengt kosten met zich mee. De kosten voor het certificaat kunt u hier terugvinden.

Wanneer u het formulier heeft ingevuld en ondertekend, mag u het mailen naar: gbz@pharmapartners.nl. Wanneer u het aanvragen en verlengen van het certificaat liever zelf doet, kunt u bij het UZI-register terecht.

Bekijk samen met de installatiepartij ook alvast onze systeemadviezen om het optimale uit Pharmacom te halen.


Wij horen graag van u met welke installatiepartner u samenwerkt. Vul hiervoor dit formulier in en lever het in bij uw consultant.

De afdeling Customer Support staat iedere dag van 07:30 tot 18:00 uur telefonisch voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden. Bellen kan via 088-6888800. Voor ernstige storingen zijn wij 24/7 bereikbaar.


Wist u dat u ook vragen kunt stellen via mijn.pharmapartners.nl? Ga naar mijn.pharmapartners.nl of klik op  
in uw Pharmacom omgeving. Heeft u nog geen toegang tot het klantenportaal? Lees hier hoe u inloggegevens kunt aanvragen. 


Heeft u na de start behoefte aan extra scholing of bent u benieuwd of aanvullende modules u kunnen ondersteunen bij de dagelijkse werkzaamheden? Bekijk onze cursussen hier en/of neem contact met ons op voor informatie over aanvullende modules.

Samen met uw consultant evalueert u de overstap naar Pharmacom. Mochten er nog vragen of problemen zijn die te maken hebben met de conversie, kunt u hiervoor altijd bij uw consultant terecht.

 

Vanaf dit moment staan ook onze Customer Support specialisten voor u klaar. Benieuwd hoe u ons kunt bereiken?

Samen met uw consultant en accountmanager blikken we terug op de implementatie. Wij horen graag hoe u de overgang naar Pharmacom heeft ervaren!

5 weken na de start

De eerste weken na de start met Pharmacom vinden er drie online vragensessies plaats met uw consultant om al uw vragen te beantwoorden.

 

Daarnaast zult u ook nog een declaratietraining krijgen. Hier vindt u alle informatie om te declareren vanuit Pharmacom. Het is handig om deze informatie alvast door te lezen voordat u deelneemt aan de training.

 


Uiteraard staan wij ook na de start voor u klaar met vragensessies en een training declareren!

1 week na de start

Hieronder vindt u handige documenten die u kunnen helpen bij de start.

PharmaPartners is twee dagen op locatie om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.

 

Ook uw installatiepartij zal deze dagen op locatie zijn om Pharmacom te installeren, printers te koppelen en andere apparatuur aan te sluiten. Klik hier voor de installatiehandleiding Pharmacom.

 

 

Start met Pharmacom

Het is zo ver, u start met Pharmacom!

Raadpleeg uw consultant voor de specifieke aandachtspunten afgestemd op uw start met Pharmacom.

Ga optimaal voorbereid de laatste week voor de start met Pharmacom in!

1 week voor de start

In deze periode zal de basistraining Pharmacom plaatsvinden. Om het maximale uit de training te halen, kunt u ook zelf aan de slag met verschillende oefenmaterialen. Zoals eerder benoemd heeft uw consultant documenten toegestuurd om te oefenen.


Daarnaast ontvangt u van uw consultant de inloggegevens voor het inloggen in de testomgeving van Pharmacom. Oefen in deze testomgeving en beantwoord de meegestuurde vragen.

Haal het maximale uit de basistraining!

2 weken voor de start

Lever uw agenda indeling en configuratie instellingen op tijd aan!

 

Van uw consultant heeft u een link gekregen om de baxterinstellingen in te vullen. Zorg ervoor dat u deze uiterlijk 3 weken voor de startdatum met Pharmacom inlevert bij uw consultant.


Klik hier voor het formulier.

 

 

3 weken voor de start

Tijd om kennis te maken met Pharmacom!

Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op het werken met Pharmacom zult u binnenkort een basistraining krijgen. Bovendien stuurt uw consultant ruim voor de basistraining wat documenten om te oefenen.


Samen met de dataspecialist die uw dataconversie uitvoert en uw consultant, vindt er een online gesprek plaats. Zo weet u wat u kunt verwachten van Pharmacom en kunt u zelf uw voorkeuren doorgeven.


Let op! Onze dataspecialist kan pas aan het werk als de eerste proefset aan data binnen is. Zorg dus voor het tijdig tekenen van de exit offerte zoals in de vorige stap benoemd is.

4 weken voor de start

Breng uw huidige AIS leverancier tijdig op de hoogte van de overstap naar Pharmacom!

Zorg voor het opzeggen van het contract met uw huidige AIS leverancier. Vraag ook direct de offerte voor uw exit-bestanden op. Deze bestanden zijn noodzakelijk voor de conversie. Wij plannen een gesprek met u in zodra de eerste bestanden zijn aangeleverd.

 

8 weken voor de start

Vecozo

U dient u aan te melden bij Vecozo en vanuit het Vecozo portaal drie toestemmingsverklaringen in te vullen.

Bij het wisselen van AIS is het nodig om een nieuw UZI-servercertificaat aan te vragen. Dit certificaat is nodig voor de BSN-koppeling en de eventuele LSP-aansluiting. Indien u ons machtigt via dit formulier kunnen wij u kosteloos ondersteunen bij het aanvragen van het UZI- servercertificaat, ook verlengen wij automatisch het certificaat indien het verloopt.

UZI-register & LSP

Installatiepartij

Controleer tijdig uw interne automatisering en beveiligde internetverbinding. Uw installatiepartij ondersteunt u hier graag bij.

De eerste stappen zijn gezet!

 

 

U heeft kennis gemaakt met uw consultant en informatie over de begeleiding gekregen. Wij proberen zo veel mogelijk werk voor u uit handen te nemen, maar wij hebben hier wel uw input voor nodig. Hier een aantal punten die u op dit moment al kunt oppakken.

 

Uw consultant plant tijdens de intake ook verschillende momenten met u in om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Tijdens deze contactmomenten heeft u uiteraard de mogelijkheid om vragen te stellen of dieper op bepaalde punten in te gaan.

10 weken voor de start

U staat aan het begin van het migratietraject naar Pharmacom. Wat kunt u verwachten gedurende dit traject en wat moet u hiervoor regelen? Wij leggen het u stapsgewijs uit.

Migratietraject

Pharmacom