De eerste stappen zijn gezet!

 

 

U heeft kennis gemaakt met uw consultant en informatie over de begeleiding gekregen. Wij proberen zo veel mogelijk werk voor u uit handen te nemen, maar wij hebben hier wel uw input voor nodig. Hier een aantal punten die u op dit moment al kunt oppakken.

 

Uw consultant plant tijdens de intake ook verschillende momenten met u in om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Tijdens deze contactmomenten heeft u uiteraard de mogelijkheid om vragen te stellen of dieper op bepaalde punten in te gaan.

10 weken voor de start

U staat aan het begin van het migratietraject naar Medicom. Wat kunt u verwachten gedurende dit traject en wat moet u hiervoor regelen? Wij leggen het u stapsgewijs uit.

Migratietraject

Medicom

Samen met uw consultant evalueert u de overstap naar Medicom. Mochten er nog vragen of problemen zijn die te maken hebben met de conversie, kunt u hiervoor nog altijd bij uw consultant terecht.

 

Vanaf dit moment staan ook onze customer support specialisten voor u klaar. Benieuwd hoe u ons kunt bereiken?

Samen met uw consultant en accountmanager blikken we terug op de implementatie. Wij horen graag hoe u de overgang naar Medicom heeft ervaren!

5 weken na de start

De eerste weken na de start met Medicom vinden er drie online vragensessies plaats met uw consultant om al uw vragen te beantwoorden.

 

Daarnaast zult u ook nog een declaratietraining krijgen. Hier vindt u alle informatie om te declareren vanuit Medicom. Het is handig om deze informatie alvast door te lezen voordat u deelneemt aan de training.

 

Ook hebben wij een lijst opgesteld met de meest gestelde vragen na de start met Medicom. Deze kunt u hier vinden.


Denkt u er aan dat bij iedere medewerker een uzi-pas geregistreerd is en dat u als arts uw medewerkers een mandaat geeft? Wanneer dit gedaan is stuurt u een mail naar aorta@pharmapartners.nl zodat uw praktijk daadwerkelijk actief op het LSP kan. Bekijk eventueel stappen 8 en 9 van het stappenplan.

 

Uiteraard staan wij ook na de start voor u klaar met vragensessies en een training declareren!

1 week na de start

Hieronder vindt u handige documenten die u kunnen helpen bij de start.

PharmaPartners is twee dagen op locatie om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.

 

Ook uw installatiepartij zal deze dagen op locatie zijn om Medicom te installeren, printers te koppelen en andere apparatuur aan te sluiten. Klik hier voor de installatiehandleiding Medicom.

 

 

Start met Medicom

Het is zo ver, u start met Medicom!

Raadpleeg uw consultant voor de specifieke aandachtspunten afgestemd op uw start met Medicom.


Ga optimaal voorbereid de laatste week voor de start met Medicom in!

1 week voor de start

In deze periode zal de basistraining Medicom plaatsvinden. Om het maximale uit de training te halen,  kunt u ook zelf aan de slag met verschillende oefenmaterialen. Zoals al eerder benoemd, kunt u oefenen met onze gratis E-learning waarvan u de inloggegevens van uw consultant heeft ontvangen.

 

Daarnaast ontvangt u van uw consultant de inloggegevens en instructievideo voor het inloggen in de testomgeving van Medicom. Oefen in deze testomgeving en beantwoord de meegestuurde vragen.

Haal het maximale uit de basistraining!

2 weken voor de start

Lever uw agenda indeling en configuratie instellingen op tijd aan!

 

Van uw consultant heeft u een medewerker en agendaconfiguratie sheet gekregen. Zorg ervoor dat u deze uiterlijk 3 weken voor de startdatum met Medicom inlevert bij uw consultant.

 

Wilt u weten hoe u de sheet het beste kunt invullen?
Klik hier voor de toelichting of raadpleeg uw consultant.


Inmiddels heeft u van onze GBZ afdeling een domeinnaam ontvangen om alvast de aansluitgegevens bij VZVZ aan te vragen. Dit kunt u doen via deze link. Heeft u een nieuw URA/abonnee nummer? Vul dan eerst het aanvraagformulier in en vervolgens het wijzigingsformulier.





 

 

3 weken voor de start

Tijd om kennis te maken met Medicom!

Samen met de dataspecialist die uw dataconversie uitvoert, vindt er een online proefconversie plaats. Zo weet u wat u kunt verwachten van Medicom en kunt u zelf uw voorkeuren doorgeven. Let op! Onze dataspecialist kan pas aan het werk als de eerste proefset aan data binnen is. Zorg dus voor het tijdig tekenen van de exit offerte zoals in de vorige stap benoemd is.

 

 

Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op het werken met Medicom zult u binnenkort een basistraining krijgen. Bovendien stuurt uw consultant ruim voor de basistraining wat documenten op om te oefenen. Wilt u toch nu al aan de slag? U kunt dan oefenen met onze E-learning. Raadpleeg uw consultant om inloggegevens te ontvangen.

 

4 weken voor de start

Breng uw huidige HIS leverancier tijdig op de hoogte van de overstap naar Medicom!

Zorg voor het opzeggen van het contract met uw huidige HIS leverancier. Vraag ook direct de offerte voor uw EXIT-bestanden op. Deze bestanden zijn noodzakelijk voor de conversie. Wij plannen een proefconversie zodra de eerste bestanden zijn aangeleverd.

 

8 weken voor de start

Vecozo

U dient u aan te melden bij Vecozo en vanuit het Vecozo portaal drie toestemmingsverklaringen in te vullen.

Ketenzorg (KIS)

Neem contact op met uw zorggroep om de overstap door te laten geven aan uw KIS. Niet aangesloten bij een Zorggroep? Wij helpen u graag. Bespreek dit punt met uw consultant.

 

UZI-register & LSP

Bij het wisselen van HIS is het nodig om een nieuw uzi-servercertificaat aan te vragen. Dit certificaat is nodig voor de BSN-koppeling en de LSP-aansluiting.

Installatiepartij

Controleer tijdig uw interne automatisering en beveiligde internetverbinding. Uw installatiepartij ondersteunt u hier graag bij.

In deze toestemmingsverklaringen machtigt u Medicom (PharmaPartners). Dit is onder andere nodig voor de COV controle en ION registraties.

Hier leest u hoe de machtigingen op het Vecozo portaal kunnen worden afgegeven. Voor verdere informatie kunt u bij Vecozo terecht. 


Voor Medicom heeft u verder geen systeemcertificaat nodig dat lokaal geïnstalleerd wordt op uw computer. De functies van Vecozo zijn via een centraal certificaat geïntegreerd door PharmaPartners. 


Let op! Maakt u voor het declareren gebruik van VIPlive? In dat geval dient u wel een systeemcertificaat aan te vragen en te uploaden op het VIP portaal. 

Begin op tijd met het bestellen van de uzi-passen. Het aanvragen van de uzi-passen dient u zelf te doen via het uzi-register


Let op! Het aanvragen van uzi-passen brengt kosten met zich mee.


 

Let op! Het aanvragen van een nieuw uzi-servercertificaat brengt kosten met zich mee. De kosten voor het certificaat kunt u hier terugvinden.

Wanneer u het formulier heeft ingevuld en ondertekend, mag u het mailen naar: gbz@pharmapartners.nl. Wanneer u het aanvragen en verlengen van het certificaat liever zelf doet, kunt u bij het uzi-register terecht.

Bekijk samen met de installatiepartij ook alvast onze systeemadviezen om het optimale uit Medicom te halen.


Wij horen graag van u met welke installatiepartner u samenwerkt. Vul hiervoor dit formulier in en lever het in bij uw consultant.

De afdeling Customer Support staat iedere dag van 07:30 tot 18:00 uur telefonisch voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden. Bellen kan via 088-6888800. Voor ernstige storingen zijn wij 24/7 bereikbaar.


Wist u dat u ook vragen kunt stellen via mijn.pharmapartners.nl? Ga naar mijn.pharmapartners.nl of klik op.      in uw Medicom omgeving. Heeft u nog geen toegang tot het klantenportaal? Lees hier hoe u inloggegevens kunt aanvragen. 


Heeft u na de start behoefte aan extra scholing of bent u benieuwd of aanvullende modules u kunnen ondersteunen bij de dagelijkse praktijkvoering? Bekijk onze verdiepingstrainingen hier en/of neem contact met ons op voor informatie over aanvullende modules. 

Samen met uw consultant evalueert u de overstap naar Medicom. Mochten er nog vragen of problemen zijn die te maken hebben met de conversie, kunt u hiervoor nog altijd bij uw consultant terecht.

 

Vanaf dit moment staan ook onze customer support specialisten voor u klaar. Benieuwd hoe u ons kunt bereiken?

Samen met uw consultant en accountmanager blikken we terug op de implementatie. Wij horen graag hoe u de overgang naar Medicom heeft ervaren!

5 weken na de start

De eerste weken na de start met Medicom vinden er drie online vragensessies plaats met uw consultant om al uw vragen te beantwoorden.

 

Daarnaast zult u ook nog een declaratietraining krijgen. Hier vindt u alle informatie om te declareren vanuit Medicom. Het is handig om deze informatie alvast door te lezen voordat u deelneemt aan de training.

 

Ook hebben wij een lijst opgesteld met de meest gestelde vragen na de start met Medicom. Deze kunt u hier vinden.


Denkt u er aan dat bij iedere medewerker een uzi-pas geregistreerd is en dat u als arts uw medewerkers een mandaat geeft? Wanneer dit gedaan is stuurt u een mail naar aorta@pharmapartners.nl zodat uw praktijk daadwerkelijk actief op het LSP kan. Bekijk eventueel stappen 8 en 9 van het stappenplan.

 

Uiteraard staan wij ook na de start voor u klaar met vragensessies en een training declareren!

1 week na de start

Hieronder vindt u handige documenten die u kunnen helpen bij de start.

PharmaPartners is twee dagen op locatie om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.

 

Ook uw installatiepartij zal deze dagen op locatie zijn om Medicom te installeren, printers te koppelen en andere apparatuur aan te sluiten. Klik hier voor de installatiehandleiding Medicom.

 

 

Start met Medicom

Het is zo ver, u start met Medicom!

Raadpleeg uw consultant voor de specifieke aandachtspunten afgestemd op uw start met Medicom.


Ga optimaal voorbereid de laatste week voor de start met Medicom in!

1 week voor de start

In deze periode zal de basistraining Medicom plaatsvinden. Om het maximale uit de training te halen,  kunt u ook zelf aan de slag met verschillende oefenmaterialen. Zoals al eerder benoemd, kunt u oefenen met onze gratis E-learning waarvan u de inloggegevens van uw consultant heeft ontvangen.

 

Daarnaast ontvangt u van uw consultant de inloggegevens en instructievideo voor het inloggen in de testomgeving van Medicom. Oefen in deze testomgeving en beantwoord de meegestuurde vragen.

Haal het maximale uit de basistraining!

2 weken voor de start

Lever uw agenda indeling en configuratie instellingen op tijd aan!

 

Van uw consultant heeft u een medewerker en agendaconfiguratie sheet gekregen. Zorg ervoor dat u deze uiterlijk 3 weken voor de startdatum met Medicom inlevert bij uw consultant.

 

Wilt u weten hoe u de sheet het beste kunt invullen?
Klik hier voor de toelichting of raadpleeg uw consultant.


Inmiddels heeft u van onze GBZ afdeling een domeinnaam ontvangen om alvast de aansluitgegevens bij VZVZ aan te vragen. Dit kunt u doen via deze link. Heeft u een nieuw URA/abonnee nummer? Vul dan eerst het aanvraagformulier in en vervolgens het wijzigingsformulier.





 

 

3 weken voor de start

Tijd om kennis te maken met Medicom!

Samen met de dataspecialist die uw dataconversie uitvoert, vindt er een online proefconversie plaats. Zo weet u wat u kunt verwachten van Medicom en kunt u zelf uw voorkeuren doorgeven. Let op! Onze dataspecialist kan pas aan het werk als de eerste proefset aan data binnen is. Zorg dus voor het tijdig tekenen van de exit offerte zoals in de vorige stap benoemd is.

 

 

Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op het werken met Medicom zult u binnenkort een basistraining krijgen. Bovendien stuurt uw consultant ruim voor de basistraining wat documenten op om te oefenen. Wilt u toch nu al aan de slag? U kunt dan oefenen met onze E-learning. Raadpleeg uw consultant om inloggegevens te ontvangen.

 

4 weken voor de start

Breng uw huidige HIS leverancier tijdig op de hoogte van de overstap naar Medicom!

Zorg voor het opzeggen van het contract met uw huidige HIS leverancier. Vraag ook direct de offerte voor uw EXIT-bestanden op. Deze bestanden zijn noodzakelijk voor de conversie. Wij plannen een proefconversie zodra de eerste bestanden zijn aangeleverd.

 

8 weken voor de start

Vecozo

U dient u aan te melden bij Vecozo en vanuit het Vecozo portaal drie toestemmingsverklaringen in te vullen.

Ketenzorg (KIS)

Neem contact op met uw zorggroep om de overstap door te laten geven aan uw KIS. Niet aangesloten bij een Zorggroep? Wij helpen u graag. Bespreek dit punt met uw consultant.

 

Indien uw abonnee nummer bekend is kunt u ons machtigen voor het aanvragen van het uzi-servercertificaat via dit formulier.

UZI-register & LSP

Installatiepartij

Controleer tijdig uw interne automatisering en beveiligde internetverbinding. Uw installatiepartij ondersteunt u hier graag bij.

De eerste stappen zijn gezet!

 

 

U heeft kennis gemaakt met uw consultant en informatie over de begeleiding gekregen. Wij proberen zo veel mogelijk werk voor u uit handen te nemen, maar wij hebben hier wel uw input voor nodig. Hier een aantal punten die u op dit moment al kunt oppakken.

 

Uw consultant plant tijdens de intake ook verschillende momenten met u in om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Tijdens deze contactmomenten heeft u uiteraard de mogelijkheid om vragen te stellen of dieper op bepaalde punten in te gaan.

10 weken voor de start

U staat aan het begin van het migratietraject naar Medicom. Wat kunt u verwachten gedurende dit traject en wat moet u hiervoor regelen? Wij leggen het u stapsgewijs uit.

Migratietraject

Medicom