
terug naar het overzicht

Triage
ONDERWERP
Triage-integratie in Medicom
PROBLEEMSTELLING
Voordat patiënten een afspraak maken of eConsult versturen, kunnen ze sinds kort via MijnGezondheid.net en MedGemak eerst triage digitaal doorlopen. Echter wordt hier op dit moment nog onvoldoende gebruikt van gemaakt. Eén van de redenen hiervoor is dat triage nog te vrijblijvend is. Daarnaast is het op dit moment is het nog niet mogelijk om de uitkomst van triage in MijnGezondheid.net en MedGemak in Medicom te zien.
OPLOSSING
In 2024 wordt slimme, digitale triage sterker geïntegreerd in MijnGezondheid.net en MedGemak. Daarnaast maken we het in 2024 mogelijk om de triage-informatie vanuit de patiënt over te nemen in het patiëntdossier in Medicom.
UPDATE KWARTAAL 2
De ontwikkeling van de Triage-integratie in Medicom is inmiddels afgerond. Momenteel loopt de pilot onder huisartsenpraktijken, waarbij gekeken wordt hoe zij de Triage-integratie met Klinik in Medicom ervaren.
Met een sterker geïntegreerde triage, waarvan de uitkomst in het patiëntdossier overgenomen kan worden, kan de huisartsenpraktijk onnodige contacten verminderen, patiënten efficiënter voorzien van antwoorden op zorgvragen en zich beter voorbereiden op consulten.
Meerwaarde voor in de huisartsenpraktijk


Met een sterker geïntegreerde triage, waarvan de uitkomst in het patiëntdossier overgenomen kan worden, kan de huisartsenpraktijk onnodige contacten verminderen, patiënten efficiënter voorzien van antwoorden op zorgvragen en zich beter voorbereiden op consulten.
Meerwaarde voor in de huisartsenpraktijk
UPDATE KWARTAAL 2
De ontwikkeling van de Triage-integratie in Medicom is inmiddels afgerond. Momenteel loopt de pilot onder huisartsenpraktijken, waarbij gekeken wordt hoe zij de Triage-integratie met Klinik in Medicom ervaren.
OPLOSSING
In 2024 wordt slimme, digitale triage sterker geïntegreerd in MijnGezondheid.net en MedGemak. Daarnaast maken we het in 2024 mogelijk om de triage-informatie vanuit de patiënt over te nemen in het patiëntdossier in Medicom.
PROBLEEMSTELLING
Voordat patiënten een afspraak maken of eConsult versturen, kunnen ze sinds kort via MijnGezondheid.net en MedGemak eerst triage digitaal doorlopen. Echter wordt hier op dit moment nog onvoldoende gebruikt van gemaakt. Eén van de redenen hiervoor is dat triage nog te vrijblijvend is. Daarnaast is het op dit moment is het nog niet mogelijk om de uitkomst van triage in MijnGezondheid.net en MedGemak in Medicom te zien.
ONDERWERP
Triage-integratie in Medicom
Triage
terug naar het overzicht
