ONDERWERP
Telefonie-integratie

Inmiddels koppelen wij voor de telefonie-integratie in Pharmacom met veel verschillende partijen:

  • Vcare

  • Voiceworks (Enreach) (resellers: advitronics, bevede, wij regelen, cloud4companies, protelco, van den broek, tegetel, lankhof, vanderlaan, hallo, dkc, 0031ict, 2voip)

  • Cobbler / Contact makers

  • Via integratie software: 4care_telecom, axeos, cloudcti, dstny, mondago, redcactus, teleq, wdt_voip4all, wdt_ipbt, wdt_qonnecta, wecloudit, 10telecom, tsvgroep

Werkt u met een partij die niet in de lijst staat? Laat hen dan contact met ons opnemen. We sluiten namelijk regelmatig nieuwe partijen aan.

Bent u geïnteresseerd en wilt u een offerte?
Stuur dan een mail naar farmacie@pharmapartners.nl.


Oplossing:
De telefonie-integratie matcht het inkomende telefoonnummer met de telefoonnummers geregistreerd in Pharmacom. Met één druk op de knop opent u het dossier (patiëntdashboard) van de patiënt. Ook kunt u direct vanuit het dossier bellen naar de patiënt. U hoeft de patiënt dus niet te vragen naar de geboortedatum, waarmee u gemiddeld zo’n 10 seconden bespaart per telefoontje. Ook kunt u direct al uw aandacht aan de patiënt geven die u aan de lijn hebt, wat zorgt voor binding en meer tijd voor uw rol als zorgverlener. Tenslotte opent u dossiers niet meer handmatig wat de kans op fouten verkleint.

Telefoontjes opnemen voor samenwerkende apotheken:
Op dit moment kunt u met de huidige functionaliteit opnemen voor andere locaties, waarmee u in een samenwerkingsverband werkt. Het betreffende dossier wordt geopend en u kunt dit bekijken. U komt alleen dus nog niet in de Pharmacom-omgeving van de samenwerkende apotheek terecht, zonder dat u opnieuw uit- of inlogt. Logischerwijs kunt u dus ook geen zaken afhandelen in het dossier van de patient van de andere apotheek, zoals het verwerken van herhalingen uit de medicatiehistorie.

Wij zijn op de hoogte van deze wens en het nut van deze functionaliteit, maar zit dus nog niet in de eerste oplevering van de telefonie-integratie in Pharmacom. We hebben het werk hiervoor inmiddels ingeschat. Gezien de lage adopie van de telefonie-integratie op dit moment, stata deze nieuwe functionaliteit nog niet op de planning.

terug naar het overzicht

Probleemstelling:
Als apotheker wilt u telefoongesprekken graag efficiënt afhandelen. Klantonderzoek laat zien dat een apotheek gemiddeld zo’n 330 telefoontjes per week ontvangt van patiënten. Bij elk gesprek wilt u zo min mogelijk tijd besteden aan nagaan welke patiënt u aan de telefoon heeft. U wilt juist de patiënt snel helpen met zijn/haar inhoudelijke vraag. Bovendien kan het nu voorkomen dat u de verkeerde patiënt kiest en dus iets in een verkeerd dossier verwerkt.

Klantonderzoek laat zien dat apotheken gemiddeld zo'n 330 telefoontjes per week ontvangen. Dit zijn zo'n 1.320 binnenkomende gesprekken per maand. 

Van gemiddeld 60% van de patiënten staat een telefoonnummer in Pharmacom. Dat betekent dat de telefoniekoppeling voor 792 van die gesprekken werkt. Gemiddeld bespaart u met de telefoniekoppeling per inkomend gesprek zo'n 10 seconden. 

De tijdsbesparing per maand is dan gemiddeld 2 uur en 12 minuten. 

Meerwaarde voor in de apotheek

Telefonie-integratie

Klantonderzoek laat zien dat apotheken gemiddeld zo'n 330 telefoontjes per week ontvangen. Dit zijn zo'n 1.320 binnenkomende gesprekken per maand. 

Van gemiddeld 60% van de patiënten staat een telefoonnummer in Pharmacom. Dat betekent dat de telefoniekoppeling voor 792 van die gesprekken werkt. Gemiddeld bespaart u met de telefoniekoppeling per inkomend gesprek zo'n 10 seconden. 

De tijdsbesparing per maand is dan gemiddeld 2 uur en 12 minuten. 

Meerwaarde voor in de apotheek

Oplossing:
De telefoniekoppeling matcht het inkomende telefoonnummer met de telefoonnummers geregistreerd in Pharmacom. Met één druk op de knop opent u het dossier (patiëntdashboard) van de patiënt. Ook kunt u vanuit Pharmacom bellen naar de patiënt. U hoeft de patiënt dus niet te vragen naar de geboortedatum, waarmee u gemiddeld zo’n 10 seconden bespaart per telefoontje. Ook kunt u direct al uw aandacht aan de patiënt geven die u aan de lijn hebt, wat zorgt voor binding en meer tijd voor uw rol als zorgverlener. Tenslotte opent u dossiers niet meer handmatig wat de kans op fouten verkleint.

Statusupdate juni 2023:
Op dit moment lossen we een aantal bugs op en maken we de module die nu live is in Medicom geschikt voor Pharmacom. We willen in december 2023 starten met een pilot. Deze pilot gaat vooraf aan het moment dat we de module landelijk uitrollen. 

Wilt u graag pilotapotheek zijn voor de testfase? Laat het ons weten. 

Voor de verdere ontwikkeling van de telefoniekoppeling willen we kijken hoe we samenwerkende apotheken centraal telefoontjes kunnen af laten handelen. U komt dan direct in de juiste Pharmacom-omgeving van de apotheek van de patiënt terecht, zonder dat u opnieuw uit- of inlogt.   

ONDERWERP
Telefonie-integratie

Probleemstelling:
Als apotheker wilt u telefoongesprekken graag efficiënt afhandelen. Klantonderzoek laat zien dat een apotheek gemiddeld zo’n 330 telefoontjes per week ontvangt van patiënten. Bij elk gesprek wilt u zo min mogelijk tijd besteden aan nagaan welke patiënt u aan de telefoon heeft. U wilt juist de patiënt snel helpen met zijn/haar inhoudelijke vraag. Bovendien kan het nu voorkomen dat u de verkeerde patiënt kiest en dus iets in een verkeerd dossier verwerkt.

STRAKS | Telefonie-koppeling