
terug naar het overzicht

ONDERWERP
Verbeteren van de agenda
Actieplanner
PROBLEEMSTELLING
In praktijken worden veel acties gepland vanuit de agenda. Momenteel worden afspraken gebruikt om een actie in te plannen voor een assistente of arts. Dit is een workflow die niet optimaal werkt. Dit kan leiden tot een gebrek aan overzicht in de agenda, doordat afspraken en acties door elkaar lopen. Hierdoor is het bijvoorbeeld moeilijk om beschikbare tijdstippen voor afspraken te zien binnen het overzicht.
OPLOSSING
Voor dit probleem introduceren wij de actieplanner. Met de actieplanner kunt u vanuit de agenda acties aanmaken en zichtbaar maken in het agenda overzicht. De spreekuren zonder tijd worden vervangen door werklijsten. In deze werklijsten kunt u acties aanmaken die in het agenda overzicht worden getoond en kunnen worden afgehandeld. Wanneer een actie is afgehandeld blijft deze zichtbaar in de agenda, maar er komt een vinkje bij te staan. U kunt via de actieplanner acties uitzetten naar bijvoorbeeld huisartsen, assistenten en andere disciplines binnen uw praktijk. Acties die op een dag niet afgehandeld worden gaan automatisch mee naar de volgende werkdag waar de werklijst weer voorkomt.
UPDATE KWARTAAL 2
Het doel is om eind 2025 de Afspraak- en Actieplanner landelijk bij elke Medicom-gebruiker aan te hebben staan. Om dit mogelijk te maken zijn wij druk bezig met het verbeteren van deze functionaliteiten. Uit gesprekken met gebruikers blijkt dat de schermen logischer moeten worden ingedeeld, een paar fouten moeten worden opgelost en wat onderdelen slimmer moeten worden ingericht. Hier werken wij de komende periode hard aan.
Daarnaast werken wij aan het implementatieplan om na de zomer gefaseerd de functionaliteiten te activeren voor elke gebruiker. Al benieuwd naar meer informatie? Neem alvast een kijkje op deze ondersteuningspagina. Hier vindt u handige video’s, webinars en helpkaarten.
Wij willen Medicom gebruikers een overzichtelijke manier bieden om snel acties in te plannen voor zichzelf of voor collega’s binnen de huisartsenpraktijk, zonder dat dit vervuiling in de agenda veroorzaakt.
Meerwaarde voor in de huisartsenpraktijk


Actieplanner
terug naar het overzicht

Wij willen Medicom gebruikers een overzichtelijke manier bieden om snel acties in te plannen voor zichzelf of voor collega’s binnen de huisartsenpraktijk, zonder dat dit vervuiling in de agenda veroorzaakt.
Meerwaarde voor in de huisartsenpraktijk
UPDATE KWARTAAL 2
Het doel is om eind 2025 de Afspraak- en Actieplanner landelijk bij elke Medicom-gebruiker aan te hebben staan. Om dit mogelijk te maken zijn wij druk bezig met het verbeteren van deze functionaliteiten. Uit gesprekken met gebruikers blijkt dat de schermen logischer moeten worden ingedeeld, een paar fouten moeten worden opgelost en wat onderdelen slimmer moeten worden ingericht. Hier werken wij de komende periode hard aan.
Daarnaast werken wij aan het implementatieplan om na de zomer gefaseerd de functionaliteiten te activeren voor elke gebruiker. Al benieuwd naar meer informatie? Neem alvast een kijkje op deze ondersteuningspagina. Hier vindt u handige video’s, webinars en helpkaarten.
OPLOSSING
Voor dit probleem introduceren wij de actieplanner. Met de actieplanner kunt u vanuit de agenda acties aanmaken en zichtbaar maken in het agenda overzicht. De spreekuren zonder tijd worden vervangen door werklijsten. In deze werklijsten kunt u acties aanmaken die in het agenda overzicht worden getoond en kunnen worden afgehandeld. Wanneer een actie is afgehandeld blijft deze zichtbaar in de agenda, maar er komt een vinkje bij te staan. U kunt via de actieplanner acties uitzetten naar bijvoorbeeld huisartsen, assistenten en andere disciplines binnen uw praktijk. Acties die op een dag niet afgehandeld worden gaan automatisch mee naar de volgende werkdag waar de werklijst weer voorkomt.
PROBLEEMSTELLING
In praktijken worden veel acties gepland vanuit de agenda. Momenteel worden afspraken gebruikt om een actie in te plannen voor een assistente of arts. Dit is een workflow die niet optimaal werkt. Dit kan leiden tot een gebrek aan overzicht in de agenda, doordat afspraken en acties door elkaar lopen. Hierdoor is het bijvoorbeeld moeilijk om beschikbare tijdstippen voor afspraken te zien binnen het overzicht.
ONDERWERP
Verbeteren van de agenda