Probleemstelling:
Drie keer extra klikken om de hartslag in te voeren. Het zijn dit soort kleine dingetjes die nogal wat irritatie opwekken in de praktijk. PharmaPartners wil huisartsen en praktijkmedewerkers onder de titel ‘Lekker werken’ snel van hun alledaagse ICT ergernissen gaan verlossen, door met een apart team alledaagse irritaties (die in korte tijd aan te passen zijn) op te pakken.

#lekkerwerken 

Let op! Meldingen kunnen het beste worden ingediend via mijn.pharmapartners.nl. Wilt u betrokken worden bij het proces over #lekkerwerken, dan kunt u schakelen met Gijs.

Gijs Brans
Business Analist Huisartsenzorg

088 6888888
06 31 95 34 62


terug naar het overzicht

De afgelopen periode heeft u in het kader van #LekkerWerken kunnen stemmen op openstaande meldingen die voor u de meeste prioriteit hebben. In totaal hebben 94 mensen gereageerd. 

De twee meldingen met de meeste stemmen zijn ingepland en worden naar verwachting in versie 522 van Medicom opgeleverd. De overige meldingen worden op basis van de volgorde opgepakt zoals u deze hiernaast ziet.

Bent u benieuwd naar het proces rondom een nieuwe versie? U leest hier meer over in het onderstaande document. Hierin geven wij antwoord op een aantal vragen over het releaseproces.

     Bekijk het document 



  1. Het naar wens kunnen instellen van het scherm met voorkeursverrichtingen - dit bespaart tijd bij het boeken van een verrichting

  2. Het handmatig kunnen verversen van de postverwerking – dit voorkomt dat de postverwerking onnodig heropend hoeft te worden om nieuwe post te zien

  3. Zelf kunnen bepalen op welke datum en welke SOEP-regel de automatische journaalregel wordt geplaatst.

  4. Patiënt kunnen aanmerken als Militair/Gemoedsbezwaarde/Buitenlander, zodat een verrichting ook standaard deze omstandigheid krijgt.

  5. Volgorde episodes in een verwijsbrief in dezelfde volgorde kunnen zetten als in Medicom.

  6. Bij uitschrijving van een patiënt duidelijkere inzage of de arts Medicom op uw cluster gebruikt.

  7. Hernoemen en herstructureren van de declaratie gerelateerde mappen in het hoofdmenu.


Uitslag stemming #Lekkerwerken

Wilt u ook uw bijdrage leveren aan #lekkerwerken in Medicom? Dat kan heel gemakkelijk. U kunt uw melding indienen via het klantenportaal (mijn.pharmapartners.nl). Log in op het portaal, klik links op ''meldingen'' en dien uw verzoek in. 

Tip voor het indienen van uw melding! Om een zo goed mogelijk inzicht te krijgen in de verbeterpunten die we kunnen doorvoeren op basis van uw melding, vragen we u om in uw melding de huidige (niet wensbare) situatie te schetsen. Wat doet u nu? Waarom is dit niet prettig en vooral wat is voor u de gewenste oplossing of situatie.

Meerwaarde voor in de huisartsenpraktijk

Oplossing:
Onder de titel #Lekkerwerken is PharmaPartners in 2020 gestart met de eerste online feedbacksessies waarin ruim 60 Medicom-gebruikers hebben aangeven wat beter kan binnen de basisfunctionaliteiten van hun HIS.

Begin 2021 zijn we gestart om de eerste verbetervoorstellen uit de feedbacksessies op te pakken. In de aankomende versie wordt onder andere de optie om direct een afspraak te maken vanuit het patiëntendossier opgeleverd. De rest van het jaar blijft een bevlogen ontwikkelteam bezig met het opleveren van een reeks kleine verbeteringen die zorgen voor een grote glimlach op het gezicht van de gebruikers. Bekijk onderaan deze pagina welke onderwerpen er nog op de planning staan. 

Als gebruiker kunt u heel gemakkelijk uw wens indienen via het klantenportaal mijn.pharmapartners.nl. Vervolgens kijkt een groep klanten elk kwartaal of de functionaliteiten en verbeteringen waaraan we werken ook écht bijdragen aan dat ene belangrijke doel: meer tijd voor zorg.’’



Wilt u meer lezen over de opgeleverde of nog in ontwikkeling zijnde onderdelen voor #Lekkerwerken? Klik dan onderstaand op één van de buttons. De onderdelen zijn onderverdeeld in AL GEREALISEERD, STRAKS en LATER. Waarbij de onderwerpen die bij AL GEREALISEERD staan opgeleverd zijn in versie 516, 518 en 520, de onderwerpen die bij STRAKS staan worden opgeleverd in de volgende versie (522) en de onderwerpen die u terugvindt bij LATER zijn we momenteel aan het onderzoeken. Een planning voor deze onderwerpen volgt later.

ONDERWERP
PharmaPartners wil huisartsen en praktijkmedewerkers onder de titel ‘Lekker werken’ snel van hun alledaagse ICT ergernissen gaan verlossen.

Update oktober 2021:


#lekkerwerken 

Probleemstelling:
Drie keer extra klikken om de hartslag in te voeren. Het zijn dit soort kleine dingetjes die nogal wat irritatie opwekken in de praktijk. PharmaPartners wil huisartsen en praktijkmedewerkers onder de titel ‘Lekker werken’ snel van hun alledaagse ICT ergernissen gaan verlossen, door met een apart team alledaagse irritaties (die in korte tijd aan te passen zijn) op te pakken.

ONDERWERP
PharmaPartners wil huisartsen en praktijkmedewerkers onder de titel ‘Lekker werken’ snel van hun alledaagse ICT ergernissen gaan verlossen.

Oplossing:
Onder de titel #Lekkerwerken is PharmaPartners in 2020 gestart met de eerste online feedbacksessies waarin ruim 60 Medicom-gebruikers hebben aangeven wat beter kan binnen de basisfunctionaliteiten van hun HIS.

Begin 2021 zijn we gestart om de eerste verbetervoorstellen uit de feedbacksessies op te pakken. In de aankomende versie wordt onder andere de optie om direct een afspraak te maken vanuit het patiëntendossier opgeleverd. De rest van het jaar blijft een bevlogen ontwikkelteam bezig met het opleveren van een reeks kleine verbeteringen die zorgen voor een grote glimlach op het gezicht van de gebruikers. Bekijk onderaan deze pagina welke onderwerpen er nog op de planning staan. 

Als gebruiker kunt u heel gemakkelijk uw wens indienen via het klantenportaal mijn.pharmapartners.nl. Vervolgens kijkt een groep klanten elk kwartaal of de functionaliteiten en verbeteringen waaraan we werken ook écht bijdragen aan dat ene belangrijke doel: meer tijd voor zorg.’’



Wilt u ook uw bijdrage leveren aan #lekkerwerken in Medicom? Dat kan heel gemakkelijk. U kunt uw melding indienen via het klantenportaal (mijn.pharmapartners.nl). Log in op het portaal, klik links op ''meldingen'' en dien uw verzoek in. 

Tip voor het indienen van uw melding! Om een zo goed mogelijk inzicht te krijgen in de verbeterpunten die we kunnen doorvoeren op basis van uw melding, vragen we u om in uw melding de huidige (niet wensbare) situatie te schetsen. Wat doet u nu? Waarom is dit niet prettig en vooral wat is voor u de gewenste oplossing of situatie.

Bekijk de actuele planning voor #Lekkerwerken

Gijs Brans
Business Analist Huisartsenzorg

088 6888888
06 31 95 34 62

Wilt u meer lezen over de opgeleverde of nog in ontwikkeling zijnde onderdelen voor #Lekkerwerken? Klik dan onderstaand op één van de buttons. De onderdelen zijn onderverdeeld in AL GEREALISEERD, STRAKS en LATER. Waarbij de onderwerpen die bij AL GEREALISEERD staan opgeleverd zijn in versie 516, 518 en 520, de onderwerpen die bij STRAKS staan worden opgeleverd in de volgende versie (522) en de onderwerpen die u terugvindt bij LATER zijn we momenteel aan het onderzoeken. Een planning voor deze onderwerpen volgt later.

Al gerealiseerd


  • Tooltips: langer zichtbaar, bijvoorbeeld bij agenda-afspraak
  • Agenda afspraak: aanmaken mogelijk via dossier, ook zonder module Telefonie Integratie

Meer details vindt u in de versiehandleiding welke u per e-mail ontvangt of terug kunt vinden op het klantenportaal via onderstaande button. 


Straks (Medicom versie 522)
  • Dossier – Patiëntgegevens 
  • Stoprecept: kunnen versturen van een stoprecept naar de apotheek
  • Q-module: koppelen journaalregel aan episode voor Batchactie ‘Toevoegen journaalregel’
  • Q-module: downloaden van een selectie
  • Diagnostisch Dossier: verwerken bloedgroep uit labbericht
  • Postverwerking: postbus ‘Alle artsen’ beschikbaar
  • Postverwerking: verbeterde episode-selectie bij verwerken bericht
  • Postverwerking: knop om te verversen toegevoegd
  • Patiënt uitschrijven: weergeven wel/geen Medicom arts bij selecteren arts
  • Boeken verrichtingen: naar wens kunnen instellen van het voorkeursverrichtingen scherm 
  • Postverwerking
  • Overig 
Later


  • Inschrijving op naam (ION): inschrijving aanmelding op praktijk AGB-code.
  • Inschrijving op naam (ION): afmelding indien status in Medicom op overleden
  • Inschrijving op naam (ION): aanmelding in batchvorm met een aanmelddatum in het verleden.
  • Stoprecept: kunnen versturen van een stoprecept naar de apotheek
  • Printen: etiket printen met één klik

  • Postverwerking: focus scherm behouden bij verwijderen regel in postverwerking

  • Centrale inbox: wisselen van sessie (praktijk) bij inscannen documenten

  • Q-module: ICPC-code optioneel maken voor Query 'Leeftijdsspreid, geslacht bij ICPC'

Let op! Meldingen kunnen het beste worden ingediend via mijn.pharmapartners.nl. Wilt u betrokken worden bij het proces over #lekkerwerken, dan kunt u schakelen met Gijs.

Bekijk de versiehandleiding van versie 516