Ga naar vorige
Ga naar volgende

AANSPREEKBAARHEID
Toegankelijke eerstelijnszorg en 24/7 crisisinfrastructuur, met projecten van PharmaPartners om regionale knelpunten aan te pakken.

SAMENWERKING
Hechte samenwerking in de wijk tussen professionals om proactief in te spelen op gezondheidsproblemen.
VOORBEREIDING
Goede voorbereiding en toeleiding naar de eerste lijn zorgen voor snelle en juiste zorg.


CAPACITEIT
Betere benutting van capaciteit binnen de eerstelijnszorg en het anders organiseren van taken waar nodig.
PASSEND
Passende zorg met een focus op gezondheid en kwaliteit van leven, ondersteund door digitale middelen.

Toestemming als eerste stap richting centrale voorzieningen door middel van de Mitz-implementatie.

Registreren en delen van behandelgrenzen binnen het zorgnetwerk (Advanced Care Planning).

Implementatie van slimme, digitale triage.

Overdracht van een Actueel Medicatie Overzicht bij opname en ontslag.

PharmaPartners werkt aan diverse actuele projecten die deze visie tastbaar maken. Onder andere de volgende projecten zijn concrete voorbeelden van deze visie en strategie in de praktijk:
Concrete projecten
Onze visie benadrukt de noodzaak van samenwerking tussen zorgverleners en het gebruik van technologische innovaties om de zorgervaring te verbeteren. Hiermee wordt het zorgplatform van nu, klaar voor morgen. “Stelt u zich een wereld voor waarin iedere patiënt direct bij de juiste zorgverlener terechtkomt, zonder onnodige wachttijden of dubbel werk”, zegt Sander de Jong, Strategisch Portfolio Manager bij PharmaPartners. “Met deze visie zetten we in op een sterke regionale samenwerking en een integraal zorgnetwerk.”
 
De invulling van deze visie is volop gaande en is in lijn met de projecten die al binnen onze organisatie lopen en op de planning staan. Elk project draagt bij aan onze missie en doelen, waardoor deze visie ook echt wordt gedragen in de praktijk. Met deze visie brengen we onze initiatieven samen en geven we duidelijke richting aan ons werk. Ze zorgen voor een belangrijke stap richting een toekomst waarin kwalitatief hoogwaardige zorg efficiënter, toegankelijker en beter afgestemd is op de behoeften van patiënten en zorgverleners.
PharmaPartners gelooft dat elke patiënt de beste zorg verdient – nu en in de toekomst. Daarom presenteert PharmaPartners de strategische visie: "Oog voor de mens, zicht op techniek."
"Oog voor de mens, zicht op techniek"
PharmaPartners over strategische visie
PharmaPartners zet zich in voor de realisatie van een toekomstbestendig zorglandschap waarin technologie en menselijkheid hand in hand gaan. “Onze visie wordt concreet vormgegeven door een platform dat patiënten en zorgverleners toegang biedt tot actuele zorggegevens,” aldus Sander de Jong. “Door informatie te delen en samen te werken, kunnen we de kwaliteit van zorg voor alle patiënten in de regio verbeteren.”
Een toekomstbestendig zorglandschap
PharmaPartners speelt in op de uitdagingen in de zorgsector, zoals personeelstekorten en de toenemende vraag naar chronische zorg. De recente beleidsstukken van de overheid, waaronder de Nationale Visie Gezondheidsinformatiestelsel en de Visie Eerstelijnszorg 2030, stimuleren deze transities in de zorg.
 
De Visie Eerstelijnszorg 2030 legt de nadruk op het verbeteren van de eerstelijnszorg, met doelen zoals:
 
Innovatie door samenwerking


Regionale maatwerkoplossingen aanbieden.
Samen met de partners in elke regio bepalen we de beste manier om het zorgplatform in te richten, zodat het optimaal aansluit bij de lokale zorgbehoeften van de patiënt en daarnaast aansluit bij de uitdagingen waar de zorgverleners in de regio voor staan.

Fysieke zorg waar het moet, digitale ondersteuning waar het kan.
Zorg blijft ook in de toekomst draaien om de patiënt. De patiënt moet te allen tijde de zorgvraag ingericht krijgen zoals hij of zij dat graag ziet. Hierbij staan efficiëntie, databeschikbaarheid en toegankelijkheid centraal.

Invulling geven aan regionale samenwerking
tussen zorgverleners en patiënten. Waarbij de zorg in dienst staat van de patiënt en de patiënt de centrale rol speelt in zijn of haar zorgvraag.
De visie van PharmaPartners richt zich op drie belangrijke speerpunten:
Kernpunten van de visie

Met de Mitz-implementatie kunnen patiënten zelf hun toestemmingen vastleggen, wat hen de regie over hun toestemmingskeuzes geeft. Dit vermindert de administratieve last voor huisartsen en apotheken, en vergroot de betrokkenheid van patiënten bij hun eigen zorgproces. Het is een belangrijke stap richting meer centrale voorzieningen en betere gegevensuitwisseling binnen de zorg.
Toestemming als eerste stap richting centrale voorzieningen door middel van de Mitz-implementatie.

Registreren en delen van behandelgrenzen binnen het zorgnetwerk (Advanced Care Planning).
Dit project richt zich op het vastleggen van behandelgrenzen van een patiënt. Een patiënt geeft hierbij aan wat zijn of haar wensen zijn als het gaat om bepaalde behandelingen. Denk hierbij aan wel of niet reanimeren in het geval van nood. Belangrijk onderdeel hiervan is het delen van deze wensen met andere zorgverleners in het netwerk zodat de wensen worden nageleefd en de patiënt op de juiste manier behandeld wordt volgens de door hem of haar aangegeven wensen.

Implementatie van slimme, digitale triage.
Door een sterk geïntegreerde slimme triage-oplossing kunnen zorgvragen efficiënter worden beantwoord. De uitkomsten van de triage worden rechtstreeks in het patiëntendossier opgenomen, wat onnodige contacten in de huisartsenpraktijk vermindert. Hierdoor kunnen huisartsen zich beter voorbereiden op consulten en patiënten sneller naar de juiste zorgplek worden geleid. Daarnaast zorgt dit voor het efficiënt inrichten van het consult, er is tijd voor de patiënt.

Overdracht van een Actueel Medicatie Overzicht bij opname en ontslag.

Dit project stelt patiënten in staat om hun actuele medicatieoverzicht eenvoudig in te zien via MedGemak. Hierdoor kunnen zij niet alleen hun medicatie beter beheren, maar zijn ze ook beter geïnformeerd tijdens opname en ontslag. Dit bevordert tevens de continuïteit van zorg en het voorkomen van medicatiefouten, aangezien zorgverleners altijd over de juiste actuele gegevens beschikken.
Vorig artikel
Volgende artikel
PharmaPartners werkt aan diverse actuele projecten die deze visie tastbaar maken. Onder andere de volgende projecten zijn concrete voorbeelden van deze visie en strategie in de praktijk:
Concrete projecten
PharmaPartners zet zich in voor de realisatie van een toekomstbestendig zorglandschap waarin technologie en menselijkheid hand in hand gaan. “Onze visie wordt concreet vormgegeven door een platform dat patiënten en zorgverleners toegang biedt tot actuele zorggegevens,” aldus Sander de Jong. “Door informatie te delen en samen te werken, kunnen we de kwaliteit van zorg voor alle patiënten in de regio verbeteren.”
Een toekomstbestendig zorglandschap

AANSPREEKBAARHEID
Toegankelijke eerstelijnszorg en 24/7 crisisinfrastructuur, met projecten van PharmaPartners om regionale knelpunten aan te pakken.

SAMENWERKING
Hechte samenwerking in de wijk tussen professionals om proactief in te spelen op gezondheidsproblemen.
VOORBEREIDING
Goede voorbereiding en toeleiding naar de eerste lijn zorgen voor snelle en juiste zorg.


CAPACITEIT
Betere benutting van capaciteit binnen de eerstelijnszorg en het anders organiseren van taken waar nodig.
PASSEND
Passende zorg met een focus op gezondheid en kwaliteit van leven, ondersteund door digitale middelen.


Regionale maatwerkoplossingen aanbieden.
Samen met de partners in elke regio bepalen we de beste manier om het zorgplatform in te richten, zodat het optimaal aansluit bij de lokale zorgbehoeften van de patiënt en daarnaast aansluit bij de uitdagingen waar de zorgverleners in de regio voor staan.

Fysieke zorg waar het moet, digitale ondersteuning waar het kan.
Zorg blijft ook in de toekomst draaien om de patiënt. De patiënt moet te allen tijde de zorgvraag ingericht krijgen zoals hij of zij dat graag ziet. Hierbij staan efficiëntie, databeschikbaarheid en toegankelijkheid centraal.

Invulling geven aan regionale samenwerking
tussen zorgverleners en patiënten. Waarbij de zorg in dienst staat van de patiënt en de patiënt de centrale rol speelt in zijn of haar zorgvraag.
PharmaPartners speelt in op de uitdagingen in de zorgsector, zoals personeelstekorten en de toenemende vraag naar chronische zorg. De recente beleidsstukken van de overheid, waaronder de Nationale Visie Gezondheidsinformatiestelsel en de Visie Eerstelijnszorg 2030, stimuleren deze transities in de zorg.
 
De Visie Eerstelijnszorg 2030 legt de nadruk op het verbeteren van de eerstelijnszorg, met doelen zoals:
 
Innovatie door samenwerking
De visie van PharmaPartners richt zich op drie belangrijke speerpunten:
Kernpunten van de visie
Onze visie benadrukt de noodzaak van samenwerking tussen zorgverleners en het gebruik van technologische innovaties om de zorgervaring te verbeteren. Hiermee wordt het zorgplatform van nu, klaar voor morgen. “Stelt u zich een wereld voor waarin iedere patiënt direct bij de juiste zorgverlener terechtkomt, zonder onnodige wachttijden of dubbel werk”, zegt Sander de Jong, Strategisch Portfolio Manager bij PharmaPartners. “Met deze visie zetten we in op een sterke regionale samenwerking en een integraal zorgnetwerk.”
 
De invulling van deze visie is volop gaande en is in lijn met de projecten die al binnen onze organisatie lopen en op de planning staan. Elk project draagt bij aan onze missie en doelen, waardoor deze visie ook echt wordt gedragen in de praktijk. Met deze visie brengen we onze initiatieven samen en geven we duidelijke richting aan ons werk. Ze zorgen voor een belangrijke stap richting een toekomst waarin kwalitatief hoogwaardige zorg efficiënter, toegankelijker en beter afgestemd is op de behoeften van patiënten en zorgverleners.
PharmaPartners gelooft dat elke patiënt de beste zorg verdient – nu en in de toekomst. Daarom presenteert PharmaPartners de strategische visie: "Oog voor de mens, zicht op techniek."
"Oog voor de mens, zicht op techniek"
PharmaPartners over strategische visie
