Gebruik deze navigatie om direct naar de juiste klantafspraken te gaan.
Klantafspraken 2025
In 2025 werken we aan...
Ontdek de klantafspraken voor huisartsen
In 2025 zijn er ook weer afspraken die specifiek van toepassing zijn voor de huisarts. U leest er hier meer over.
Voor de huisarts
Ontdek de klantafspraken voor apotheken
In 2025 zijn er ook weer afspraken die specifiek van toepassing zijn voor de apotheek. U leest er hier meer over.
Voor de apotheek

Ontdek de overkoepelende klantafspraken
Onderstaande afspraken zijn voor zowel de huisarts als de apotheek van belang.
OverkoepelendE KLANTAFSPRAKEN
In 2025 zijn er twee algemene klantafspraken die we graag via onderstaande buttons met u delen.
Algemeen
Ga naar vorige
Ga naar volgende
Vorig artikel
Volgende artikel
We blijven ons inzetten voor hoge serviceniveaus op het gebied van bereikbaarheid, hersteltijden en klanttevredenheid. Door onze prestaties maandelijks aan al onze klanten te rapporteren, streven we continu naar verbetering en het leveren van de best mogelijke service.
Serviceniveaus
Evenementen bij u in de regio
Het plannen van een persoonlijke afspraak met uw accountmanager
Toegang tot webinars en online (versie) bijeenkomsten
Aanvragen voor bijeenkomsten op maat bij u als klant of in de regio
Zo zorgen we samen voor waardevol en persoonlijk contact dat écht aansluit op uw wensen.
Ook in 2025 staan we graag persoonlijk voor u klaar. Uiterlijk 1 maart lanceren we een nieuwe webpagina waar u eenvoudig al onze contactmogelijkheden vindt. Denk hierbij aan:
In contact met PharmaPartners op een manier die bij u
Algemeen
Wijzigingen in de aanschrijfbuffer van patiënten worden digitaal aangeboden voor zowel een tweede controle als een eindcontrole door de apotheker. Dit digitale proces vervangt de papieren werkwijze, waardoor controles sneller en beter geborgd zijn, maar wat ook bijdraagt aan een duurzaam proces binnen de apotheek.
Digitaal aanbieden van wijzigingen in de aanschrijfbuffer
Met Signaal op Maat maken we plaats voor slimme signalen die rekening houden met de informatie in het patiëntendossier, waardoor meldingen relevanter en patiëntgericht worden. Na de succesvolle aanpak van maagschade leveren we in 2025 de nieuwe dubbelmedicatie-signalen. Signaal op Maat beoogt op termijn een reductie tot 90% van het aantal irrelevante signalen met maar liefst 90%! Slimmer, efficiënter en volledig gericht op betere zorg.
*Deze vernieuwing valt onder de MDR en kan daardoor langer duren.
Leveren van dubbelmedicatie-signalen SIGNAAL OP MAAT
De functionaliteiten in de app worden uitgebreid door het toevoegen van de meerdaagse zelfmeting, digitale uitgiftebegeleiding, slimme triage en herhaalservice. Daarmee worden de functionaliteiten van de MedGemak app en MijnGezondheid.net op elkaar afgestemd, zodat gebruikers een uniforme en naadloze ervaring hebben, ongeacht het platform dat ze kiezen.
Het verbeteren van het gebruikersgemak van de Medgemak app
In 2025 gaan we vol aan de slag met het Medicatieoverdracht-programma om de uniforme en landelijke standaard (MP9) voor het delen van medicatiegegevens te implementeren.
Dit zorgt voor een volledig en actueel medicatieoverzicht binnen de zorgketen, waarmee we medicatiefouten en onnodige ziekenhuisopnames proberen te voorkomen.
Volg onze maandelijkse voortgangsrapportages!
PharmaPartners deelname aan Medicatie Proces 9
Het direct toevoegen van een PDF in het Digitaal Pharmacom Archief zorgt ervoor dat deze informatie veel sneller aan het recept gekoppeld kan worden. Dit digitale proces bespaart niet alleen tijd, maar ondersteunt ook een papierloze en duurzame werkwijze binnen de apotheek.
Toevoegen PDF in Digitaal Pharmacom Archief
Vanaf 2025 kunt u via onze applicaties, Pharmacom en Medicom, gebruikmaken van het monitoring-dashboard. Hier vindt u real-time informatie over de status van PharmaPartners- systemen. De dashboards zullen we uitbreiden met bijvoorbeeld integraties met derde partijen en specifieke modules.
Hiermee geven we u eenvoudig, efficiënt en transparant inzicht in de status van het systeem.
Monitoring- dashboard beschikbaar stellen
Ontdek de overkoepelende klantafspraken
Onderstaande afspraken zijn voor zowel de huisarts als de apotheek van belang.
OverkoepelendE KLANTAFSPRAKEN
Ontdek de klantafspraken voor apotheken
In 2025 zijn er ook weer afspraken die specifiek van toepassing zijn voor de apotheek. U leest er hier meer over.
Voor de apotheek
In 2025 maken we het mogelijk om conform het NHG HIS-referentiemodel behandelgrenzen te kunnen registreren in Medicom. Deze gegevens zijn belangrijk in een spoedsituatie. Daarom zijn behandelgrenzen een onderdeel van het landelijke programma Met Spoed beschikbaar.
Behandelgrenzen registreren conform NHG HIS-referentiemodel
In 2025 lanceren wij minimaal één nieuwe innovatie die tijd bespaart en het werk in de huisartsenpraktijk makkelijker maakt.
Tijdbesparende innovatie
Vanaf 2025 wordt het mogelijk om deelcontacten eenvoudig te laten autoriseren door een verantwoordelijk arts. Zo kunnen medewerkers in de huisartsenpraktijk sneller werken, met minder overleg en meer tijd voor directe patiëntenzorg!
Deelcontacten eenvoudig autoriseren

In 2025 maken we het mogelijk om aan het einde van de receptverwerking, een fiatteringsverzoek aan de huisarts te versturen, voor alle herhaalrecepten die door een patiënt zijn aangevraagd via MGn.
Dit fiatteringsverzoek kan worden voorzien van een toelichting (in tekst) die de huisarts terugziet in de receptenbuffer bij het recept.
Het bewerkstelligen van efficiëntere samenwerking rondom MGn herhaalrecepten

In 2025 werken we aan de doorontwikkeling van de triage-koppelingen. Hierdoor komen extra functionaliteiten beschikbaar, wat ook bijdraagt aan gebruikersgemak voor zowel patiënt als zorgverlener, zoals het aanbieden van meertaligheid en betere voorbereiding op het consult.
Nog betere zorg door verbeteringen van de triage modules
Ontdek de klantafspraken voor huisartsen
In 2025 zijn er ook weer afspraken die specifiek van toepassing zijn voor de huisarts. U leest er hier meer over.
Voor de huisarts
Gebruik deze navigatie om direct naar de juiste klantafspraken te gaan.
Klantafspraken 2025
In 2025 werken we aan...