Dat de koppeling zorgt voor de broodnodige context beaamt huisarts Jantien van Ittersum van Huisartsenpraktijk Lemelerveld. “Als patiënten zijn opgenomen of bij een specialist in het ziekenhuis zijn geweest, krijgen ze soms niet precies mee wat er is gezegd. Als die patiënt voor me zit, kan ik dankzij de koppeling direct meekijken in het ziekenhuisdossier. Zo lees ik wat er gebeurd is, wat er gepland staat en wat daarbij de beweegredenen van de specialist zijn. Dat kan ik vervolgens rustig nog eens uitleggen aan de patiënt, die daar vaak behoefte aan heeft.”

Sneller uitslagen en terugkoppeling
“Bijkomend voordeel is dat ik weet wat er in het ziekenhuis gebeurt wanneer een patiënt opgenomen wordt”, legt Van Ittersum uit. “Tot voor kort was de ziekenhuisopname een black box waar ik pas naderhand terugkoppeling uit kreeg. Dankzij de SSO-koppeling zie ik nu mutatieberichten. Als de opname bijvoorbeeld onverwacht lang duurt of ik de mutatie ‘Opname intensive care’ ontvang, lees ik nu snel wat er aan de hand is. Dat is prettig, want familie van de patiënt verwacht soms wel een telefoontje van mij als het onvermoed slecht gaat. Ook patiënten zelf verwachten dat wij weten wat er in het ziekenhuis is besproken. Zij kunnen immers zelf hun dossier inzien. Het is niet meer van deze tijd dat de huisarts daarop achterloopt.”

Raymond Kolman

Afspraak is
Afspraak |
Waar staan we nu? 

In de laatste week van oktober heeft u van ons weer een klantkaart ontvangen met daarop de meest recente update van de klantafspraken 2021. Zoals u inmiddels gewend bent hebben we u op deze klantkaart door verwezen naar de interactieve pagina’s waarop de meest recente status van de klantafspraken terug te vinden is. 

Graag wijzen wij u nogmaals op deze pagina’s zodat u op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen van de klantafspraken. We naderen het einde van het jaar en we laten u graag zien welke stappen we in de laatste maanden van 2021 nog nemen om te voldoen aan de met u gemaakte afspraken. 

KLIK OP DE ICOONTJES OM DE VOORTGANG VAN DE AFSPRAKEN TE ZIEN

“Ook patiënten zelf verwachten dat wij weten wat er in het ziekenhuis is besproken. Zij kunnen immers zelf hun dossier inzien. Het is niet meer van deze tijd dat de huisarts daarop achterloopt.’’

Update klantafspraken 2021
Wilt u weten of deze koppeling ook bij u in de regio mogelijk is?

Neem dan contact op met Joyce Huijers Joyce.huijers@pharmapartners.nl
of Linda Coomans Linda.coomans@pharmapartners.nl

Thermometer met de huidige status
Op deze pagina in de paper ziet u de thermometer waarop aangegeven wordt wat de huidige status van de afspraken is. Hierbij betekent de kleur groen dat we de afsrpaak volledig hebben afgerond, oranje betekent dat we momenteel op schema liggen en dat we de klantafspraak aan het einde van 2021 verwachten af te ronden en rood betekent dat deze klantafspraak nog niet opgepakt is. Zo kunt u op deze pagina al in één oogopslag zien wat de status is. 

Wilt u meer weten over de totstandkoming van de SSO-koppeling tussen Medicom, Pharmacom en het HiX-portaal? Klik dan hier.

Afspraak is
Afspraak |
Waar staan we nu? 

KLIK OP DE ICOONTJES OM DE VOORTGANG VAN DE AFSPRAKEN TE ZIEN

In de laatste week van oktober heeft u van ons weer een klantkaart ontvangen met daarop de meest recente update van de klantafspraken 2021. Zoals u inmiddels gewend bent hebben we u op deze klantkaart door verwezen naar de interactieve pagina’s waarop de meest recente status van de klantafspraken terug te vinden is. 

Graag wijzen wij u nogmaals op deze pagina’s zodat u op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen van de klantafspraken. We naderen het einde van het jaar en we laten u graag zien welke stappen we in de laatste maanden van 2021 nog nemen om te voldoen aan de met u gemaakte afspraken. 

Thermometer met de huidige status
Op deze pagina in de paper ziet u de thermometer waarop aangegeven wordt wat de huidige status van de afspraken is. Hierbij betekent de kleur groen dat we de afsrpaak volledig hebben afgerond, oranje betekent dat we momenteel op schema liggen en dat we de klantafspraak aan het einde van 2021 verwachten af te ronden en rood betekent dat deze klantafspraak nog niet opgepakt is. Zo kunt u op deze pagina al in één oogopslag zien wat de status is. 

Neem dan contact op met Joyce Huijers Joyce.huijers@pharmapartners.nl
of Linda Coomans Linda.coomans@pharmapartners.nl

Dat de koppeling zorgt voor de broodnodige context beaamt huisarts Jantien van Ittersum van Huisartsenpraktijk Lemelerveld. “Als patiënten zijn opgenomen of bij een specialist in het ziekenhuis zijn geweest, krijgen ze soms niet precies mee wat er is gezegd. Als die patiënt voor me zit, kan ik dankzij de koppeling direct meekijken in het ziekenhuisdossier. Zo lees ik wat er gebeurd is, wat er gepland staat en wat daarbij de beweegredenen van de specialist zijn. Dat kan ik vervolgens rustig nog eens uitleggen aan de patiënt, die daar vaak behoefte aan heeft.”

Sneller uitslagen en terugkoppeling
“Bijkomend voordeel is dat ik weet wat er in het ziekenhuis gebeurt wanneer een patiënt opgenomen wordt”, legt Van Ittersum uit. “Tot voor kort was de ziekenhuisopname een black box waar ik pas naderhand terugkoppeling uit kreeg. Dankzij de SSO-koppeling zie ik nu mutatieberichten. Als de opname bijvoorbeeld onverwacht lang duurt of ik de mutatie ‘Opname intensive care’ ontvang, lees ik nu snel wat er aan de hand is. Dat is prettig, want familie van de patiënt verwacht soms wel een telefoontje van mij als het onvermoed slecht gaat. Ook patiënten zelf verwachten dat wij weten wat er in het ziekenhuis is besproken. Zij kunnen immers zelf hun dossier inzien. Het is niet meer van deze tijd dat de huisarts daarop achterloopt.”

Wilt u meer weten over de totstandkoming van de SSO-koppeling tussen Medicom, Pharmacom en het HiX-portaal? Klik dan hier.

“Ook patiënten zelf verwachten dat wij weten wat er in het ziekenhuis is besproken. Zij kunnen immers zelf hun dossier inzien. Het is niet meer van deze tijd dat de huisarts daarop achterloopt.’’

Wilt u weten of deze koppeling ook bij u in de regio mogelijk is?