blauw.png

"Telefoontjes kun je alleen direct beantwoorden als iemand belt. Berichtjes in MijnGezondheid.net kun je elk moment van de dag beantwoorden.’’

Apotheek Bergschenhoek profiteert van goede digitale dienstverlening met MijnGezondheid.net

Klantverhaal apotheek Bergschenhoek 

Apotheek Bergschenhoek maakt sinds begin 2021 gebruik van MijnGezondheid.net. Waarom koos de apotheek voor het portaal? Hoe integreerden zij het portaal in de bestaande werkwijzen? En wat zijn de ervaringen vijf maanden na de implementatie? apotheker Yvonne Nortier legt het uit.

group.png
Yvonne Nortier is al vijftien jaar eigenaar van haar apotheek in Bergschenhoek. Vanaf het prille begin omarmt ze iedere technologische innovatie die haar werk en dat van haar assistenten gemakkelijker maakt. Ze factureert digitaal, gebruikt de module Digitaal Recept én ze maakt sinds begin 2021 gebruik van het e-healthportaal MijnGezondheid.net en de app MedGemak. In dit artikel deelt ze haar ervaringen.

Efficiënter werken met minder kans op fouten
“MijnGezondheid.net maakt ons werk in de apotheek gemakkelijker”, legt Nortier uit. “De kans op fouten wordt kleiner doordat klanten bijvoorbeeld zelf aanklikken welke medicatie ze willen bestellen. We hoeven zo geen informatie meer over te typen vanuit een e-mail of na een telefoongesprek.”

.png

“Apothekers en huisartsen gebruiken naast hun bronsystemen externe tools om alle bevindingen rondom medicatiebeoordelingen vast te leggen.’’

Daarnaast neemt de telefoonbelasting af. “Telefoontjes kun je alleen direct beantwoorden als iemand belt. Berichtjes in MijnGezondheid.net kun je elk moment van de dag beantwoorden. Bijkomend voordeel is dat ingezonden e-consults direct worden opgenomen in het klantdossier. Zo houden we zicht op alle relevante ontwikkelingen rondom een klant. Het lijkt er al op dat we minder mails ontvangen, maar dat is lastig te vergelijken door de omstandigheden rondom de pandemie.”

MijnGezondheid.net helpt apotheek Bergschenhoek ook om mensen vooraf te informeren over veranderingen. “Dat helpt ons om verwarring te voorkomen”, vertelt Nortier. “In het begin van het jaar komen medicijnen bijvoorbeeld ineens van een andere leverancier of ze zitten in een andere verpakking. Via het portaal kan ik klanten een standaardberichtje sturen, zodat ze vooraf op de hoogte zijn van de verandering. Zo staan ze niet voor een verrassing als zij hun medicijnen ophalen uit de afhaalkluis. Dat scheelt veel vragen aan de telefoon en aan de balie.”

Tips voor collega-apothekers
Nortier is blij met haar portaal en heeft een paar tips voor apothekers die MijnGezondheid.net ook succesvol willen inzetten: “Ik heb alle klanten van wie ik het e-mailadres heb een e-mail gestuurd om zich aan te melden voor het nieuwe portaal. Na één maand maakten al duizend klanten gebruik van MijnGezondheid.net. Ook raad ik mijn medewerkers aan om zelf de MedGemak-app op hun telefoon te installeren, zodat ze bij vragen weten wat de klant ziet als gebruiker. Dat wijkt namelijk af van wat je als apotheker ziet. Daarnaast is het belangrijk dat je goede werkafspraken maakt met de voorschrijvende huisartsen. Zij moeten immers aanvragen digitaal goedkeuren. Als je dat goed regelt, is het portaal een mooie stap voorwaarts.”

Hoe neem je collega’s mee in de verandering?
In de aanloopfase volgden medewerkers van apotheek Bergschenhoek een aantal trainingen van PharmaPartners om het portaal onder de knie te krijgen. Daarna was het aan Nortier om ervoor te zorgen dat het portaal succesvol opgenomen werd in de werkprocessen van de apotheekmedewerkers. “Bij het introduceren van nieuwe functionaliteiten en werkwijzen geef ik altijd de collega die er de meeste moeite mee heeft als eerste uitleg. Ik wijs dan nadrukkelijk op de voordelen om weerstand weg te nemen, zoals makkelijker werken, tijdsbesparing en minder foutgevoeligheid. Het is dus noodzakelijk dat je zelf het portaal goed beheerst voordat je het gaat uitrollen.” Inmiddels draait MijnGezondheid.net als een trein. Nortier: “Mijn assistenten geven aan dat het integreren van MijnGezondheid.net in hun dagelijkse werkwijzen eigenlijk erg makkelijk was. Ze zijn het inmiddels gewend en het is al alsof het nooit anders is geweest.”

group.png

Klantverhaal apotheek Bergschenhoek

Apotheek Bergschenhoek profiteert van goede digitale dienstverlening met MijnGezondheid.net

Apotheek Bergschenhoek maakt sinds begin 2021 gebruik van MijnGezondheid.net. Waarom koos de apotheek voor het portaal? Hoe integreerden zij het portaal in de bestaande werkwijzen? En wat zijn de ervaringen vijf maanden na de implementatie? apotheker Yvonne Nortier legt het uit.

Yvonne Nortier is al vijftien jaar eigenaar van haar apotheek in Bergschenhoek. Vanaf het prille begin omarmt ze iedere technologische innovatie die haar werk en dat van haar assistenten gemakkelijker maakt. Ze factureert digitaal, gebruikt de module Digitaal Recept én ze maakt sinds begin 2021 gebruik van het e-healthportaal MijnGezondheid.net en de app MedGemak. In dit artikel deelt ze haar ervaringen.
.png

“Apothekers en huisartsen gebruiken naast hun bronsystemen externe tools om alle bevindingen rondom medicatiebeoordelingen vast te leggen.’’

Efficiënter werken met minder kans op fouten
“MijnGezondheid.net maakt ons werk in de apotheek gemakkelijker”, legt Nortier uit. “De kans op fouten wordt kleiner doordat klanten bijvoorbeeld zelf aanklikken welke medicatie ze willen bestellen. We hoeven zo geen informatie meer over te typen vanuit een e-mail of na een telefoongesprek.”

Daarnaast neemt de telefoonbelasting af. “Telefoontjes kun je alleen direct beantwoorden als iemand belt. Berichtjes in MijnGezondheid.net kun je elk moment van de dag beantwoorden. Bijkomend voordeel is dat ingezonden e-consults direct worden opgenomen in het klantdossier. Zo houden we zicht op alle relevante ontwikkelingen rondom een klant. Het lijkt er al op dat we minder mails ontvangen, maar dat is lastig te vergelijken door de omstandigheden rondom de pandemie.”

MijnGezondheid.net helpt apotheek Bergschenhoek ook om mensen vooraf te informeren over veranderingen. “Dat helpt ons om verwarring te voorkomen”, vertelt Nortier. “In het begin van het jaar komen medicijnen bijvoorbeeld ineens van een andere leverancier of ze zitten in een andere verpakking. Via het portaal kan ik klanten een standaardberichtje sturen, zodat ze vooraf op de hoogte zijn van de verandering. Zo staan ze niet voor een verrassing als zij hun medicijnen ophalen uit de afhaalkluis. Dat scheelt veel vragen aan de telefoon en aan de balie.”
blauw.png

"Telefoontjes kun je alleen direct beantwoorden als iemand belt. Berichtjes in MijnGezondheid.net kun je elk moment van de dag beantwoorden.’’

Hoe neem je collega’s mee in de verandering?
In de aanloopfase volgden medewerkers van apotheek Bergschenhoek een aantal trainingen van PharmaPartners om het portaal onder de knie te krijgen. Daarna was het aan Nortier om ervoor te zorgen dat het portaal succesvol opgenomen werd in de werkprocessen van de apotheekmedewerkers. “Bij het introduceren van nieuwe functionaliteiten en werkwijzen geef ik altijd de collega die er de meeste moeite mee heeft als eerste uitleg. Ik wijs dan nadrukkelijk op de voordelen om weerstand weg te nemen, zoals makkelijker werken, tijdsbesparing en minder foutgevoeligheid. Het is dus noodzakelijk dat je zelf het portaal goed beheerst voordat je het gaat uitrollen.” Inmiddels draait MijnGezondheid.net als een trein. Nortier: “Mijn assistenten geven aan dat het integreren van MijnGezondheid.net in hun dagelijkse werkwijzen eigenlijk erg makkelijk was. Ze zijn het inmiddels gewend en het is al alsof het nooit anders is geweest.”

Tips voor collega-apothekers
Nortier is blij met haar portaal en heeft een paar tips voor apothekers die MijnGezondheid.net ook succesvol willen inzetten: “Ik heb alle klanten van wie ik het e-mailadres heb een e-mail gestuurd om zich aan te melden voor het nieuwe portaal. Na één maand maakten al duizend klanten gebruik van MijnGezondheid.net. Ook raad ik mijn medewerkers aan om zelf de MedGemak-app op hun telefoon te installeren, zodat ze bij vragen weten wat de klant ziet als gebruiker. Dat wijkt namelijk af van wat je als apotheker ziet. Daarnaast is het belangrijk dat je goede werkafspraken maakt met de voorschrijvende huisartsen. Zij moeten immers aanvragen digitaal goedkeuren. Als je dat goed regelt, is het portaal een mooie stap voorwaarts.”