Klik op de afspraken in de sprekerswolkjes om de uitgebreide beschrijving te lezen

Digitaal Fiatteren van Baxter

#lekkerwerken 4 x per jaar

Koppeling Topicus huisartsenpost

Service Levels

Dichtbij de klant


klik hier voor de roadmap




Algemeen
Voor de
huisartsenpraktijk
PharmaPartners
klantafspraken 2022




klik hier voor de roadmap
We verbeteren aantoonbaar de service levels en handhaven de continue stabiliteit van onze systemen. Hierover rapporteren we maandelijks aan alle klanten in de servicerapportage.
Service levels
We borgen de kwaliteit van onze software en dienstverlening door het volwassenheidsniveau van onze organisatie continu te verbeteren conform de ISO 27001 en 9001 normen.
Kwaliteit
In 2022 voldoen we aan de eisen van het Security Control Framework van Total Specific Solutions (TSS). Hiermee zorgen wij voor een veilige omgeving waarbinnen u alle (patiënt)informatie dagelijks kunt verwerken.
Security
In 2022 organiseren wij maandelijks digitale bijeenkomsten en minimaal 10 regionale hybride sessies met actuele thema’s en handige gebruikstips over uw PharmaPartners-systemen.
Dichtbij de klant

Algemeen
In 2022 kunt u binnen uw cluster GDS(Baxter)-medicatie digitaal fiatteren.
Om de geïntegreerde samenwerking tussen huisarts en apotheek te verbeteren realiseert PharmaPartners in 2022 de mogelijkheid om GDS (Baxter) medicatie van een apotheek binnen het cluster digitaal te fiatteren. Met deze oplossing is het niet meer nodig om de medicatie van de baxter-patiënten op papier te fiatteren.
Update juni 2022
In samenspraak met de Commissie Applicatiebeheer Pharmacom (CAP) en Commissie Applicatiebeheer Medicom (CAM) is het ontwerp voor het digitaal autoriseren van Baxter/GDS-medicatie goedgekeurd. Er is gestart met de ontwikkeling van deze functionaliteit bij zowel de business unit Huisartsenzorg (Medicom) als de business unit Farmacie (Pharmacom).
Digitaal Fiatteren
van Baxter

We realiseren in 2022 een clusteroverstijgende directe koppeling tussen Medicom en het VIPLive Spoed EPD.
In 2022 is het mogelijk om vanuit VIP Live Spoed EPD direct, zonder tussenkomst van het LSP, de professionele samenvatting (van afgelopen 2 jaar) van de patient op de post op te halen uit Medicom. In 2022 wordt ook gerealiseerd dat het waarneembericht van het consult op de post direct wordt verwerkt in het dossier van de patiënt in Medicom.
Update juni 2022
In november 2021 is gestart met de ontwikkeling van fase 1. In deze fase wordt het mogelijk gemaakt om op de huisartsenpost de huisartswaarneemgegevens op te halen uit het dossier van de patiënt om vervolgens het waarneembericht te delen met de huisarts van de patiënt, zonder opt-in. De streefdatum van de eerste pilotversie van fase 1 is medio augustus.
In fase 2 worden hier gegevens aan toegevoegd, ICA’s en verstrekkingen. Daarnaast wordt het in fase 2 mogelijk om indien gewenst een langere historie dan 2 jaar op te halen.
Op 9 juni heeft opnieuw een SIG-sessie plaats gevonden voor dit project waar de voortgang/invulling van fase 1 en fase 2 verder werden besproken.
Koppeling Topicus huisartsenpost

Meer informatie
In 2022 ontvangt u vier keer een nieuwe versie van uw PharmaPartners-systemen.
In elke versie lossen we met uw input alledaagse ICT-ergernissen op onder de titel #Lekkerwerken.
Ook in 2022 pakken we binnen #Lekkerwerken alledaagse irritaties op die in korte tijd aan te passen zijn. U kunt hiervoor via het klantportaal uw wens indienen en online stemmen. We bouwen zo voort op het succes van 2021 met #lekkerwerken. De meest recente ontwikkelingen zijn te volgen via de interactieve roadmap.
Update juni 2022:
#Lekkerwerken wordt continu van updates voorzien. Op de roadmap kunt u zien welke onderwerpen er momenteel opgepakt zijn en op de planning staan om op te pakken. Klik op de button voor meer informatie.
#lekkerwerken

In 2022 kan de patiënt vanuit MijnGezondheid.net en MedGemak videobelafspraken met de huisartspraktijk in plannen.
Wij maken het mogelijk dat de patiënt vanuit MGn en MG videobel afspraken in kan plannen waarbij de link naar het videoconsult via MGn en MG met de
patiënt gedeeld wordt en deze voor de zorgverlener terug te vinden is in Medicom. Dit realiseren we voor tenminste 1 leverancier.
Update november 2022
De werkzaamheden voor videobellen binnen Medicom, MijnGezondheid.net en MedGemak zijn in afronding.
Het videobellen zal eind dit jaar live gaan.
Integratie videoconsult

De klantafspraak voor het project Plannen & Organiseren luidde als volgt:
“We gaan in 2022 de agenda optimaliseren door in elke versie verbeteringen door te voeren. Uiterlijk 1 februari komen wij met aanvullende resultaatafspraken inclusief planning voor nieuwe functionaliteit om het maken van afspraken efficiënter te ondersteunen.”
Update juni 2022
Graag verwijzen wij u door naar de pagina op de digitale Roadmap voor alle actuele updates rondom dit onderwerp. U vindt de roadmap via onderstaande button.
Agenda

We optimaliseren de griepvaccinatieservice zodat we in 2022 meer huisartsen nog beter ondersteunen en ontzorgen tijdens dit proces. Dit doen we op basis van de cijfers en evaluatie van 2021.
De griepdienst is nu al een aantal jaar onmisbaar in onze dienstverlening. Deze dienst zorgt ervoor dat het versturen van de brieven aan patiënten makkelijker, zorgvuldiger, sneller en goedkoper verloopt. In samenwerking met DMDR worden er verbeteringen toegevoegd waardoor de dienst nog beter aansluit bij uw wensen. in 2021 waren er 1150 deelnemende praktijken met gemiddeld 1200 brieven per praktijk en een klanttevredenheid van 8,3.
Update juni 2022
U kunt zich weer inschrijven voor de Griep- en Pneumokokkenvaccinatieservice 2022 via onderstaande button.
Griepvaccinatie


Voor de huisartsenpraktijk
PharmaPartners
klantafspraken 2022