Klik op de afspraken in de sprekerswolkjes om de uitgebreide beschrijving te lezen

Algemeen

Voor de apotheek

PharmaPartners
klantafspraken 2022

We verbeteren aantoonbaar de service levels en handhaven de continue stabiliteit van onze systemen. Hierover rapporteren we maandelijks aan alle klanten in de servicerapportage.

Service Levels

We borgen de kwaliteit van onze software en dienstverlening door het volwassenheidsniveau van onze organisatie continu te verbeteren conform de ISO 27001 en 9001 normen.

Kwaliteit

In 2022 voldoen we aan de eisen van het Security Control Framework van Total Specific Solutions (TSS). Hiermee zorgen wij voor een veilige omgeving waarbinnen u alle (patiënt)informatie dagelijks kunt verwerken.

Security

In 2022 organiseren wij maandelijks digitale bijeenkomsten en minimaal 10 regionale hybride sessies met actuele thema’s en handige gebruikstips over uw PharmaPartners-systemen.

Dichtbij de klant

Algemeen

We leveren in 2022 een eerste versie van het vernieuwde ERO.

We gaan het vernieuwde ERO leveren in versie 3-2022. We leveren onder andere de volgende functionaliteiten: een recept blokkeert voor verwerking als een andere medewerker het al verwerkt; het wordt inzichtelijk uit hoeveel recipes een recept bestaat; doorgeseinde recepten van een andere apotheek worden weergegeven; en het is zichtbaar of een Medicom-arts het recept al wel of niet heeft gefiatteerd.

Update december 2022

De eerste apotheken zijn aan de slag met het vernieuwde overzicht. Bij de landelijke uitrol van versie 522 wordt het vernieuwde overzicht voor alle apotheken aangezet.

Elektronisch ReceptenOverzicht

In 2022 leveren we het herhaalserviceoverzicht in 'één oogopslag' per patiënt.

Een ontwikkelteam werkt in 2022 aan de nieuwe functionaliteiten die het proactief herhalen verbeteren. Ook starten we met een herhaalserviceoverzicht in het dossier van de patiënt, waarmee in één oogopslag zichtbaar is welke medicatie een patiënt via de herhaalservice geleverd krijgt. Dit overzicht leveren we in versie 3-2022.

Update december 2022

In versie 528 komt leverafspraak beschikbaar. Met leverafspraak kun je per middel in de herhaalservice de afleverhoeveelheid en termijn aanpassen. Hiermee is het mogelijk om meer middelen aan de herhaalservice toe te voegen. 

Verbeteren Herhaalservice

In MijnGezondheid.net en MedGemak wordt medicatie-uitsluiting mogelijk op basis van de ATC-code, wordt een scheiding in specialisten- en huisartsenreceptuur mogelijk en wordt het mogelijk om tijdelijke medicatie onbestelbaar te maken.

Update december 2022

Het verbeteren van het medicijnen bestelproces is gerealiseerd in versie r522.

Verbeteren online medicatie bestellen voor huisarts en apotheek

In 2022 kunt u binnen uw cluster GDS(Baxter)-medicatie digitaal fiatteren.

Om de geïntegreerde samenwerking tussen huisarts en apotheek te verbeteren realiseert PharmaPartners in 2022 de mogelijkheid om GDS (Baxter) medicatie van een apotheek binnen het cluster digitaal te fiatteren. Met deze oplossing is het niet meer nodig om de medicatie van de baxter-patiënten op papier te fiatteren.

Update december 2022

Deze functionaliteit gaat live in R528 d.m.v. een eerste pilot.

Digitaal Fiatteren van Baxter

In 2022 starten we de implementatie van de standaard MFB’s en KISS-indicatoren voor de medicatiebewaking in Pharmacom als module onder de Medical Device Regulation (MDR).

In overleg met alle contracteerpartijen en de KNMP starten we in 2022 met de implementatie van de standaard MFB’s, + KISS-indicatoren voor de medicatiebewaking in Pharmacom. Dit wordt de eerste module die onder de MDR (Medical Device Regulation) valt, waardoor we de kwaliteit en patiëntveiligheid extra borgen. Ieder kwartaal delen we de voortgang en demonstreren we de status van de oplossing aan een klantgroep. 

Update december 2022

De nieuwe klantafspraak over de aanpassing van de declaratiemodule vervangt deze afspraak. Deze afspraak komt in overleg met de Pharmacom-Raad te vervallen. Zie voor meer informatie de klantafspraak 'aanpassing declaratiemodule'.

Medisch Farmaceutische Beslisregels

We leveren in 2022 de nieuwe communicatiemodule in Pharmacom als belangrijk onderdeel van de online farmacie. Hiermee wordt directe communicatie mogelijk tussen uw apotheek en de patiënt vanuit Pharmacom via MedGemak en MGn.

We werken in 2022 in co-creatie samen met een klantgroep aan het verbeteren van de online communicatie met de patiënt rondom de uitgiftebegeleiding, als belangrijk onderdeel van de Online farmacie. Hoe kan de apotheker betere en efficiëntere zorg leveren middels digitale communicatie? In tweemaandelijkse sessies met een representatieve klantgroep bepalen we welke oplossingen we gaan leveren. Het concept werken we uit in samenwerking met SHB. We leveren een geprioriteerde lijst van functionaliteiten en een plan van aanpak voor ontwikkeling.

Update december 2022

De communicatiemodule is opgeleverd en staat live voor een kleine groep apotheken die onderdeel zijn van de pilotfase. Deze pilotfase loopt en er zal binnenkort gestart worden met het complementair maken van de module aan de huidige eConsult module. In het nieuwe jaar zal nadere communicatie volgen nadat de pilot-uitkomsten zijn geëvalueerd. We hopen daarna de module landelijk uit te rollen onder apotheken die gebruikmaken van eConsult.

Communicatie met de patiënt

In 2022 ontvangt u vier keer een nieuwe versie van uw PharmaPartners-systemen.
In elke versie lossen we met uw input alledaagse ICT-ergernissen op onder de titel #Lekkerwerken.

Ook in 2022 pakken we binnen #Lekkerwerken alledaagse irritaties op die in korte tijd aan te passen zijn. U kunt hiervoor via het klantportaal uw wens indienen en online stemmen. We bouwen zo voort op het succes van 2021 met #lekkerwerken.

#lekkerwerken 4 x per jaar 

In 2022 wordt de functionaliteit ‘Betaalverzoek’ toegevoegd aan Digitaal Factureren.

Vanaf versie 1-2022 is de functionaliteit ‘Betaalverzoek’ toegevoegd aan Digitaal Factureren. Met de functionaliteit ‘Betaalverzoek’ kunnen gebruikers van de module Digitaal Factureren een betaalverzoek (iDeal-link) versturen naar hun debiteuren. Het betaalverzoek wordt toegevoegd aan het e-mailbericht met de digitale factuur en wordt automatisch verstuurd naar uw debiteuren. Door deze verbetering verwachten we dat patiënten sneller betalen en apotheken minder herinneringen hoeven te versturen. 

Update december 2022

Inmiddels zijn de eerste 61 apotheken aan de slag met de betaalverzoeken. Er zijn inmiddels meer dan 5.500 betaalverzoeken verstuurd naar patiënten en betaald door patiënten.

Voor de apotheek

Betaalverzoek

PharmaPartners
klantafspraken 2022