Neem dan contact op met onze Customer Support afdeling: bel 088 6 888 888 of maak een melding aan via het klantportaal.

 

 

Heeft u behoefte aan een verdiepende training over MijnGezondheid.net en/of de samenwerking tussen de huisarts & apotheek? Mail naar ehealth@pharmapartners.nl.

Heeft u vragen over MijnGezondheid.net?

3.

6.

4.

5.

2.

1.

Het is van belang om met de huisartsenpraktijk en/of apotheek waar u intensief mee samenwerkt afspraken te maken over welke medicatie een patiënt wel en niet mag herhalen. Via MijnGezondheid.net kunt u hier invulling aan geven.

 

Bij het samenwerken via MijnGezondheid.net zijn er een aantal onderdelen waarover u onderling afspraken kunt maken. Denk hierbij aan:

Hoe u omgaat met aanvragen van bijvoorbeeld opiaten of verslavingsgevoelige middelen

Het termijn die de arts heeft om te fiatteren

Wie de patiëntmutaties gaat verwerken

Welke frequentie er gekozen wordt met betrekking tot de batchaanmelding.

Stap 3: samen verder

Welke afspraken maken jullie?

Om ook de adoptie van MGn bij uw patiënten goed te laten verlopen kunt u gebruik maken van het promotiemateriaal op de promotiepagina. Hier staan verschillende promotiematerialen zoals folders en posters.

 

Uw patiënten buiten de praktijk of apotheek bereiken? Plaats een advertentie in het buurtkrantje of verwijs naar MijnGezondheid.net in de jaarlijkse griepvaccinatie uitnodiging.

 

MijnGezondheid.net is inmiddels helemaal opgenomen in uw werkproces. Heeft u nog extra tips nodig? Bekijk dan de checklist voor de huisartsenpraktijk of voor de apotheek via onderstaande buttons.

 

Stap 6: Tips

Hoe nu verder?

4.

Om MijnGezondheid.net goed te gebruiken is het belangrijk om uw patiënt hierin mee te nemen.

Stap 4: overige zaken

Welke punten zijn er nog meer van belang als u start met MijnGezondheid.net?

Zijn er collega huisartsen of apotheken bij u in de buurt die al gebruik maken van MijnGezondheid.net? Geef aan dat jullie ook starten en vraag de consultant tijdens de implementatietraining om tips met betrekking tot het gebruik.  

 

Stap 1: bepaal uw huidige situatie

Waar staat u nu?

Via onderstaand stappenplan wordt dit verder toegelicht. Dit stappenplan kunt u gebruiken ter voorbereiding op de implementatietraining of ter naslagwerk indien u al gebruik maakt van MijnGezondheid.net.  

Neem contact op met onze Customer Support:

bel naar 088 6 888 888 of maak een melding aan via het klantportaal mijn.pharmapartners.nl.

Heeft u vragen?

Stap voor stap

Met MijnGezondheid.net kunnen uw patiënten 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij hun huisarts of apotheek. Om MijnGezondheid.net optimaal aan te bieden voor uw patiënt kunt u de samenwerking opzoeken met de apotheek of huisartsenpraktijk in uw regio.

 

Samenwerking
huisarts
+ apotheek

Als jullie op het cluster of in de regio als apotheken en/of huisartsenpraktijken samenwerken met MijnGezondheid.net is het raadzaam om dit onderwerp terug te laten komen in een periodiek werk-/regio overleg. Ook kan het handig zijn om dit punt te bespreken tijdens het multidisciplinaire overleg zodat het gebruik vanuit verschillende disciplines wordt geëvalueerd. Hierna kan er eventueel bijgestuurd worden om de samenwerking te optimaliseren.

 

Stap 5: evalueren en bijsturen

Hoe zorgen jullie ervoor dat de samenwerking optimaal blijft?

Hieronder kunt u de stappen doorlopen voor uw (gewenste) situatie voor het medicatie bestellen in MijnGezondheid.net eventueel in samenwerking met de huisartenpraktijk of de apotheek. U ziet gelijk welke instellingen u hiervoor waar dient te maken, wat er bestelbaar is voor de patiënt en welke route de medicatie aanvraag aflegt.  

Stap 2: stem de behoeften af

Welke route werkt
het beste voor jullie?

Neem dan contact op met onze Customer Support afdeling: bel 088 6 888 888 of maak een melding aan via het klantportaal.

 

 

Heeft u behoefte aan een verdiepende training over MijnGezondheid.net en/of de samenwerking tussen de huisarts & apotheek? Mail naar ehealth@pharmapartners.nl.

Heeft u vragen over MijnGezondheid.net?

Om ook de adoptie van MGn bij uw patiënten goed te laten verlopen kunt u gebruik maken van het promotiemateriaal op de promotiepagina. Hier staan verschillende promotiematerialen zoals folders en posters.

 

Uw patiënten buiten de praktijk of apotheek bereiken? Plaats een advertentie in het buurtkrantje of verwijs naar MijnGezondheid.net in de jaarlijkse griepvaccinatie uitnodiging.

 

MijnGezondheid.net is inmiddels helemaal opgenomen in uw werkproces. Heeft u nog extra tips nodig? Bekijk dan de checklist voor de huisartsenpraktijk of voor de apotheek via onderstaande buttons.

 

Stap 6: Tips

Hoe nu verder?

Als jullie op het cluster of in de regio als apotheken en/of huisartsenpraktijken samenwerken met MijnGezondheid.net is het raadzaam om dit onderwerp terug te laten komen in een periodiek werk-/regio overleg. Ook kan het handig zijn om dit punt te bespreken tijdens het multidisciplinaire overleg zodat het gebruik vanuit verschillende disciplines wordt geëvalueerd. Hierna kan er eventueel bijgestuurd worden om de samenwerking te optimaliseren.

 

Stap 5: evalueren en bijsturen

Hoe zorgen jullie ervoor dat de samenwerking optimaal blijft?

  • Draag kennis over binnen de apotheek en huisartsenpraktijk: wie is er verantwoordelijk voor wat? laat dit ook terugkomen tijdens het werkoverleg .

  • Maak een maskerbrief aan en personaliseer deze. Bekijk de hulpkaart voor Medicom

  • Maak een test patiënt aan in Medicom zodat u kunt zien wat uw patiënten zien in MijnGezondheid.net: hulpkaart Medicom.

  • Begin met het individueel uitnodigen van een klein aantal patiënten in Medicom en Pharmacom.

  • Vraag deze patiënten om feedback

  • Nodig uiteindelijk al uw patiënten (16+) uit om gebruik te maken van MijnGezondheid.net. Gebruik hiervoor deze handleiding in Medicom en Pharmacom.

Om MijnGezondheid.net goed te gebruiken is het belangrijk om uw patiënt hierin mee te nemen. De volgende punten zijn hierbij van belang:

Om MijnGezondheid.net goed te gebruiken is het belangrijk om uw patiënt hierin mee te nemen.

Stap 4: overige zaken

Welke punten zijn er nog meer van belang als u start met MijnGezondheid.net?

Het is van belang om met de huisartsenpraktijk en/of apotheek waar u intensief mee samenwerkt afspraken te maken over welke medicatie een patiënt wel en niet mag herhalen. Via MijnGezondheid.net kunt u hier invulling aan geven.

 

Bij het samenwerken via MijnGezondheid.net zijn er een aantal onderdelen waarover u onderling afspraken kunt maken. Denk hierbij aan:

Hoe u omgaat met aanvragen van bijvoorbeeld opiaten of verslavingsgevoelige middelen

Het termijn die de arts heeft om te fiatteren

Wie de patiëntmutaties gaat verwerken

Welke frequentie er gekozen wordt met betrekking tot de batchaanmelding.

Stap 3: samen verder

Welke afspraken maken jullie?

Er zijn 3 instellingen die van belang zijn voor de samenwerking tussen huisarts en apotheek. In de onderstaande tabel ziet u waar u deze instelling kunt vinden.

Swipe de tabel naar links om alles te zien.

Hieronder kunt u de stappen doorlopen voor uw (gewenste) situatie voor het medicatie bestellen in MijnGezondheid.net eventueel in samenwerking met de huisartenpraktijk of de apotheek. U ziet gelijk welke instellingen u hiervoor waar dient te maken, wat er bestelbaar is voor de patiënt en welke route de medicatie aanvraag aflegt.  

Stap 2: stem de behoeften af

Welke route werkt
het beste voor jullie?

Informeer dan de huisartsenpraktijken met MGn bij u in de buurt of op uw cluster over uw deelname. Hetzelfde geldt ook andersom: bent u een huisartsenpraktijk die gaat starten met MGn? Informeer de apotheken die MGn gebruiken bij u in de buurt of op uw cluster over uw deelname.

Inventariseer samen welke afspraken er nu gemaakt zijn en of er naar aanleiding van de start van MijnGezondheid.net nog extra, aanvullende afspraken gemaakt dienen te worden.

Maak kenbaar bij de start van uw MijnGezondheid.net implementatietraining dat u samen gaat werken met andere zorgverleners op uw cluster. De consultant zal hier dan extra aandacht aan geven tijdens de training.

Bent u een apotheek die net is gestart of gaat starten met MijnGezondheid.net (MGn)?

Instelling

Systeem

(De instelling bij de huisarts is leidend)

Bestelroute

Medicom

Hoofdmenu > Praktijkbeheer > Onderhoud instellingen > Kies een verzameling met instellingen: MGn > Artsen > Selecteer arts > Receptbenodigde medicatie bestelbaar via huisartsvan een kolom

Pharmacom

Beheer > Beheer Pharmacom > MGn > Receptbenodigde medicatie bestelbaar

Specialistenreceptuur

Medicom

Hoofdmenu > Praktijkbeheer > Onderhoud instellingen > Kies een verzameling met instellingen: MGn > Artsen > Selecteer arts > Specialistische medicatie kan besteld worden door patiënt

Pharmacom

Beheer > Beheer Pharmacom > MGn > Specialistenreceptuur aanvragen blokkeren

Tijdelijke medicatie

Medicom

Is nooit bestelbaar via Medicom

Pharmacom

Beheer > Beheer Pharmacom > MGn > Tijdelijke medicatie uitsluiten voor herhaling

Zijn er collega huisartsen of apotheken bij u in de buurt die al gebruik maken van MijnGezondheid.net? Geef aan dat jullie ook starten en vraag de consultant tijdens de implementatietraining om tips met betrekking tot het gebruik.  

 

Stap 1: bepaal uw huidige situatie

Waar staat u nu?

Via onderstaand stappenplan wordt dit verder toegelicht. Dit stappenplan kunt u gebruiken ter voorbereiding op de implementatietraining of ter naslagwerk indien u al gebruik maakt van MijnGezondheid.net.  

Met MijnGezondheid.net kunnen uw patiënten 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij hun huisarts of apotheek. Om MijnGezondheid.net optimaal aan te bieden voor uw patiënt kunt u de samenwerking opzoeken met de apotheek of huisartsenpraktijk in uw regio.

 

Stap voor stap

Samenwerking
huisarts
+ apotheek